פסיכולוגית הושעתה מטיפול למשך שנה לאחר שניצלה מינית מטופל שלה. הפסיכולוגית, ברוק לנדר, 31, נשואה, פגשה במטופל במקום עבודתה הקודם, מרכז גמילה יוקרתי באחד מחופי סידני, אוסטרליה. היא שימשה כמטפלת שלו לגמילה מאלכוהול, קריסטל מת' וGHB במשך שמונה שבועות. אך על פי בית הדין האזרחי בסידני, מערכת היחסים בין השניים הייתה רחוקה מלהיות מקצועית. מדיון שהתנהל בנושא, התגוללה מערכת היחסים האסורה בין השניים, בעקבותיה, כאמור, לנדר הושעתה מלעסוק בטיפול במשך שנה.



לדבריו של המטופל, מערכת היחסים בין השניים החלה לאחר שלנדר "סקסה" לו (שלחה לו הודעות בעלות אופי מיני) וכן התקשרה אליו, ערב אחד בספטמבר, כשהייתה שיכורה. בשבועות שלאחר מכן השניים קבעו להיפגש, שתו, שחו יחד, התקלחו ולבסוף בילו יחד את הלילה. אותו מפגש היה התחלה של רומן בן שלושה חודשים, במהלכו, הודתה לנדר, שלחה מספר רב של תמונות והודעות בעלות אופי אישי ואינטימי.


לא תוכל לעסוק בתחום לפחות שנה כיוון שניצלה מינית מטופל שלה. ברוק לנדר. טוויטר



יחד עם זאת, היחסים בין השניים הסתיימו בצורה רעה ב-2015, לאחר שלנדר הגישה נגד המטופל תלונה בגין שימוש באלימות. בעקבות זאת, המטופל הגיש נגד לנדר תביעה נגדית, לפיה היחסים בין השניים הזיקו לבריאותו הנפשית. "נכנסתי שוב לדיכאון והכאב שלי הוא הגרוע ביותר שהיה לי אי פעם", אמר בהצהרה רשמית. הוא הוסיף כי בעקבות היחסים בין השניים הוא התקשה לצאת מביתו במהלך היום, והחרדות שלו גברו. "אני כעת מבין שהייתה לה שליטה מוחלטת עלי. למשל, כשהתווכחנו היא הייתה מעלה דברים שסיפרתי לה במהלך הטיפול".



קיימה יחסים אסורים עם מטופל, שטוען כי היה לחלוטין תחת שליטתה. טוויטר
קיימה יחסים אסורים עם מטופל, שטוען כי היה לחלוטין תחת שליטתה. טוויטר



לדבריו, הוא היה מאוהב בה אבל היא נותרה קרה אליו. מערת היחסים בין השניים גרמה לו להתרחק ממשפחתו ולהתבודד וכן לחשוב על פגיעה בעצמו. בתגובה, לנדר טענה שהמטופל החל לאיים עליה כאשר ניסתה לסיים את היחסיים ביניהם. היא אף האשימה אותו בגנבת טבעת הנישואים שלה, ואמרה שאיים לספר על הרומן שלהם לבעלה. "לא הבנתי עד כמה חמורות הפעולות שלי בזמנו והתמודדתי עם הרבה דברים", אמר לנדר. לטענתה, היחסים התרחשו בזמן שהייתה במשבר אישי חריף והיא התנצלה על מעשיה בעת הדיון.
 

פסיכולוגית נשואה ניצלה מינית מטופל. טוויטר
פסיכולוגית נשואה ניצלה מינית מטופל. טוויטר



אך וועדת התלונות של בית הדין האזרחי לא קיבלה את דבריה ואמרה שהיא משקרת ושמדובר ב"התנהגות בלתי מקובלת ובלתי נסלחת". יחד עם זאת, בית הדין גילה סלחנות כלפיה ורישיונה נשלל לשנה בלבד. "היא הציגה עצמה כמישהי שמאוד מצטערת על מעשיה", נאמר בדיון. "היא התאהבה או הוקסמה בידי המטופל, כפי שמראות אלפי ההודעות שלה. היא, בדיוק כמו המטופל, רצתה את מערכת היחסים, וידעה כי היא מבצעת עבירות של אתיקה מוסרית ומקצועית".