יש הרבה ייצורים ימיים מפחידים ששוכנים במעמקים, וניתן למצוא שם בעלי חיים כל כך הזויים, שנראים כמו נלקחו היישר מסרטי מדע  בדיוני וסרטים על פלישות חייזרים. ומי יודע, אולי אלו חייזרים ימיים בעצם. לאחרונה, קבוצת חוקרים ממוזאון ויקטוריה, אוסטרליה, גילו קבוצת יצורים ימיים הזויים במיוחד, ובעוד כל אחד מהם שווה סרט אימה בפני עצמו, היה אחד שמשך את תשומת הלב יותר מהשאר. 
 
על פי ה- The International Business Time, היצור בעל המראה הפאלי קיבל את השם peanut worm, אך הוא דומה ממש למשהו אחר לחלוטין. הוא נמצא יחד עם יצורים הזויים נוספים בעומק של כ-4,000 מטרים מתחת פני הים, באוקיינוס במזרח אוסטרליה. את השם הלא מתאים לכאורה קיבל כיוון שכאשר הוא חש מאוים הוא מתכווץ ומקבל צורה של בוטן. זו בעצם אחת התכונות הייחודיות לו, היכולת להכניס את כל ראשו פנימה. בנוסף לכך, למרות הצורה שלהם, מדובר ביצורים דו-מיניים, כלומר הם לא צריכים בני זוג כדי להתרבות.
 
התולעת הימית הזו התגלתה יחד עם יצורים נוספים בידי המדענים במהלך משלחת בת חודש על גבי ספינת המחקר The Investigator. במהלך השהות שלהם באוקיינוס הם זכו לחקור סביבות בלתי נגישות לרוב הציבור, כ-4,000 מטרים מתחת פני הים, באזור המכונה כ"תהום המזרחית". המשלחת החלה לקבל תשומת לב רבה לאחר שפרסמה תמונה של אחד היצורים שמצאו, דג ללא פנים, שנראה יותר כגפילטע פיש בעל יכולת תזוזה. אותו יצור הזוי התגלה כבר ב-1873, אבל לא הצליחו להתחקות אחר עקבותיו עד היום. 
 
יחד איתו, כשליש מהיצורים הימיים שהחוקרים הביאו איתם חזרה לא נראו מעולם, וכעת הם נחקרים לעומק במעבדות באוסטרליה. "הסביבה הימית העמוקה של אוסטרליה גדולה יותר מהיבשת עצמה, ועד כה, לא היה ידוע כמעט דבר על התהום שלה. אנו נרגשים מהתגליות שלנו ושמחים שאנו יכולים לחלוק אותן עם הציבור האוסטרלי והבינלאומי", אמר ד"ר טים אוהרה, המדען הראשי במשלחת ואוצר בכיר של חסרי חוליות ימיים במוזאון ויקטוריה.

הגפילטע פיש הכי מוזר בעולם. צילום מסך
הגפילטע פיש הכי מוזר בעולם. צילום מסך

 
במהלך המסע, המדענים גם ניסו להעריך את רמת הזיהום בקרקעית האוקיינוס מעשה ידי האדם. "מצאנו רמות גבוהות של אשפה על קרקעית הים. היינו  במרחק של 100 קילומטרים מהחוף, ומצאנו צינורות מתכת, פחיות צבע, בקבוקים, פחיות בירה ופסולת נוספת", אמר אוהרה. "בקרקעית הים יש 200 שנים של זבל. התקווה היא שמידע כגון זה הוא הצעד הראשון להשפעה חברתית לגבי דרכי היפטרות מפסולת".

The Cookie cutter shark
היצור המשונה הזה שנראה יותר כמו תפוח אדמה עם שיניים, הוא כריש בעלת יכולת ביולומינציה, כלומר הוא זוהר בחושך. בלשון קצת יותר מדעית, מדובר בתגובה כימית היוצרת פליטה של אנרגיה בצורת אור, לרוב במטרה למשוך טרף. זו תופעה שנפוצה בעיקר אצל יצורים החיים במים עמוקים. יש לו שיניים חדות למדי, והוא מתגורר במה שמדענים מכנים "אזור הדמדומים", כלומר עומק של מעל 1000 מטרים מתחת פני הים. למרות השם החביב, מדובר בייצור די מסוכן, שניזון מדולפינים, לווייתנים, ולעיתים רחוקות גם בני אדם.

תפוח אדמה עם שיניים חדות למדי. צילום מסך
תפוח אדמה עם שיניים חדות למדי. צילום מסך
The Red spiny Crab
בתרגום חופשי, "סרטן דוקרני אדום", הוא קרוב למשפחת סרטני הנזירים. במקום שריון עבה יש לו קוצים גדולים ודוקרניים לצורכי הגנה מפני יצורים גדולים השוכנים במעמקים.

נראה כמו עכביש ימי עם קוצים. סרטן אדום קוצני. צילום מסך
נראה כמו עכביש ימי עם קוצים. סרטן אדום קוצני. צילום מסך

 
Dumbo octopus
התמנון הזה קיבל את שמו כיוון שבדומה לפיל של דיסני יש לו אוזניים די גדולות יחסית לדג, והוא מנפנף בהן על מנת לנוע ברחבי האוקיינוס. 

דמבו, גרסת התמנון. צילום מסך
דמבו, גרסת התמנון. צילום מסך
Zombie worms
תולעי הזומבים היו מוכרים למדענים לפני שהגיע המשלחת. הם נמצאו עד כה מנשנשים שרידי יונקים ימיים על קרקעית האוקיינוס. הם נוהגים לנבור בתוך עצמות של יצורים ימיים גדולים כגון לווייתנים, על מנת להגיע לחומרים אכילים בתוכן. אין להם בדיוק פה, מעיים ועכוז, אך יש להם בקטריות שעוזרות להם לעכל עבורם את האוכל. הלוואי על כולנו.

זומבי אבל מהסוג שלא מחפש לטרוף מוחות. צילום מסך
זומבי אבל מהסוג שלא מחפש לטרוף מוחות. צילום מסך
Red coffinfish
בתרגום חופשי "דג קבורה אדום", או אם לשפוט לפי המראה שלו "אל קפונה הימי". הדג הגנגסטר הזה נמצא בעומק הרב ביותר אי פעם באוסטרליה, וחוקרים משערים כי מדובר במין חדש לחלוטין. יש לו עיניים כחולות חלומיות ורגליים אדומות סקסיות. הוא שייך למשפחת החכאים, וכמוהם מושך טרף באמצעות "חכה", בליטה על ראשו דמוית חכה, המשמשת פיתיון עבור דגים תמימים. תחת איום, דג זה נוטה למלא עצמו מים ולהתנפח, בצורה זו הוא נראה מאיים יותר.

אל קפונה הימי. אם תעצבנו אותו הוא יגרום לכם לשחות עם הדגים. צילום מסך
אל קפונה הימי. אם תעצבנו אותו הוא יגרום לכם לשחות עם הדגים. צילום מסך


הו, האימה. אל קפונה נראה כך כשהוא עצבני, ואם תרגיזו אותו הוא יגרום לכם לשחות עם הדגים, תרתי משמע.

כך אל קפונה נראה כשהוא עצבני. צילום מסך
כך אל קפונה נראה כשהוא עצבני. צילום מסך