על דבר אחד אי אפשר להתווכח, בגידה היא כואבת, ועל פי הסטטיסטיקות, בשלב כזה או אחר 60% ממי שנמצאים במערכת יחסים יבגדו בבני הזוג שלהם. אבל לא כל אחד מגדיר אותה באותה הדרך, ומסתבר כי תרבויות, מעמד, מגדר וכן גורמים נוספים, משפיעים על הדרך בה אנו תופסים בגידה. בעוד יש מי שיחשיבו כל מבט שאינו במקום לבגידה, אחרים לא יראו גם בסקס, ה-אקט שמגדיר בגידה, כהפרת אמונים. על מנת להבין את ההבדלים הללו, של מה אנשים מגדירים כבגידה, האתר onlinedoctor.com ערך סקר בקרב בוגדים רבים, והגיע למסקנות מעניינות.

בסקר השתתפו 2,000 גברים ונשים מאירופה ומארה"ב, אשר בגדו בבני זוגם פעם אחת לפחות. למרות שנהוג לחשוב על אי נאמנות לבני זוג כמקשה אחת,הסיבות לכך שאנשים בוגדים שונה בין אמריקאים לאירופאים וכן בין גברים לנשים. מהסקר עולה שאירופאים מתירנים יותר מבחינה מינית ויותר סלחנים מאשר חבריהם האמריקאים. רק כ-85.6% אחוזים מהנשים האירופאיות ו-81% מהגברים האירופאים ראו בסקס כבגידה, לעומת 99% מהנשים האמריקאיות ו97% מהגברים האמריקאים. הנתון הזה היה עקבי גם בשאר הדרכים שנחשבות כבגידה כמו סקס אורלי, אנאלי, נשיקה וכו. 

onlinedoctor.com .נשים וגברים מגדירים אחרת מה נחשב מבחינתם לבגידה
onlinedoctor.com .נשים וגברים מגדירים אחרת מה נחשב מבחינתם לבגידה



באשר לסיבות הבגידה, היה שוני בעיקר בין גברים לנשים, אך גם בקרב האירופאים לאמריקאים אם כי ברמה פחותה יותר. באופן עקבי גם נשים אמריקאיות וגם נשים אירופאיות אמרו כי הסיבה מספר אחת לבגידה היא כי בן זוגן הפסיק לשים לב אליהן, הזניח אותן, לקח אותן כמובן מאליו. אצל גברים הסיבה הייתה שונה, וגם בקרב האמריקאים והאירופאים הסיבה העיקרית לבגידה הייתה שהאישה איתה בגדו הייתה ממש מושכת בעיניהם. במקום השני לסיבות הבגידה היה שוני בקרב נשים אירופאיות, שאמרו שבגדו בבן זוגן כי הגבר האחר היה ממש מושך, לעומת נשים אמריקאיות שאמרו כי הסיבה לבגידה הייתה שאותו גבר היה שם בשבילן. בקרב גברים, הסיבה השנייה בחשיבותה לבגידה עבור האירופאים הייתה שהאישה איתה בגדו הייתה שם בשבילם, ועבור אמריקאים הסיבה הייתה שאותן נשים פשוט התחילו איתן.


.onlinedoctor.com .לנשים וגברים יש סיבות שונות לבגוד, כך עולה מהסקר
.onlinedoctor.com .לנשים וגברים יש סיבות שונות לבגוד, כך עולה מהסקר


נתונים מעניינים נוספים שנמצאו בסקר היו היכן רוב הבוגדים הכירו את השותף שלהם לאקט. עבור נשים, 40.6% ענו כי בגדו עם ידיד, לעומת 32.9% מהגברים. מקום העבודה צוין במקום השני בו רוב הבוגדים מצאו את חברם לאקט, כש33.3% מהנשים ציינו סיבה זו, לעומת 28.6 בקרב גברים. מקום נוסף שצוין כמקום לפגישת פרטנרים היה אתר או אפליקציית הכרויות, כשגברים יותר נטו לכך (14.9%), לעומת נשים (04.7%). מקום פחות נפוץ למרבה האבסורד הוא אתרים יעודים לבגידות, אך גם שם, בדומה לאתרים ואפליקציות להיכרויות, הגברים (3%) הובילו על הנשים (00.2%).