תרומה לנזקקים היא בדרך צעד חיובי - זו גם עזרה לנזקקים וגם דרך להיפטר מדברים שלעתים אין בהם עוד צורך. ואולם, במידה שאתם לא מיליונרים, תרומת רוב חסכונותיכם עלולה להיות רעיון די רע, אפילו אם זה נעשה בטעות. לאחרונה, זוג מאוהיו, שאינו נמנה על עשירי תבל, עשה טעות כפולה, כאשר תרם לצדקה תיק שבו היו שטרות בסך 100 אלף דולר בלי להתכוון לכך. למזלם, בסופו של דבר, המשטרה יצרה עמם קשר לאחר שארגון הצדקה שקיבל את הסכום הבין שהעברת התשלום נעשתה בשגגה.


הזוג, דן ולינט לאקרון מלואיסוויל, שבדיוק היו בתהליך של מעבר דירה, החליטו לתרום חפצים ובגדים ישנים לחנות של ארגון צדקה בדרום זנסוויל, אוהיו, ולא שמו לב שהם תרמו יחד איתם גם סכום כסף אדיר. כאשר עובדי החנות עברו על הדברים שהביאו לארגון, הם נדהמו לגלות ביניהם את התיק המדובר. "פשוט צחקתי ואמרתי 'תסתכלו על כל הכסף שמצאתי'", סיפרה אחת העובדות בחנות, שחשבה בהתחלה שמדובר ב"כסף משחק". עמיתתה לעבודה סיפרה כי כש"כשהבנו שזה לא כסף מזויף זה היה די מפחיד. חשבתי, מה אם מישהו יחזור לחפש את הכסף?".
 
ואולם, גם בשלב זה, דן ולינט עדיין לא שמו לב שמשהו חסר, וגם לא היה להם מושג שהעובדים בחנות, שהם אנשים מאוד ישרים, עשו שמיניות באוויר כדי לנסות לאתר אותם ולהחזיר להם את האבידה האדירה. הזוג לקרון הבינו שסכום אדיר מכספם חסר רק לאחר שחזרו לביתם, והופתעו ולשמוע את ההודעות הקוליות שקיבלו מהמשטרה וחנות הצדקה. "אנחנו עוברים לגור באזור לווילינג, וירג'יניה המערבית, וחסכנו כדי לקנות בית", סיפר דן לקרון. הוא הוסיף שמשך סכום של 97,000 דולר מהבנק, ושם אותו בתיק בתא המטען של מכוניתו יחד עם בגדים ופריטים נוסף שנועדו לתרומה. 

עובדים נדהמו לגלות סכום של קרוב ל-1000,000 דולרים בתיק שנתרם לצדקה. טוויטר
עובדים נדהמו לגלות סכום של קרוב ל-1000,000 דולרים בתיק שנתרם לצדקה. טוויטר

 
מישל קוגסוול, המנהלת המרכזית של ארגון הצדקה במחוז, אמרה כי לא ראתה דבר כזה במהלך שני העשורים בהם עבדה בארגון: "אנחנו מוצאים מידי פעם 100 או 50 דולרים, אבל זה הכי הרבה שמצאנו. כששמעתי שהם מצאו 100 אלף דולרים, חשבתי שהם התכוונו ל-1,000".

למרות שהאירוע נשמע מוזר, הוצאת סכום אדיר מהבנק והמרתו למזומנים כמו גנגסטרים הוא לא דבר נדיר, אפילו לא בעידן שלנו. למעשה, על פי רשת CNB בשנת 2015 למשל, נמצא שכשליש מהאנשים נטשו לפחות באופן חלקי את הבנקים כמקום אחסון של חסכונותיהם. כמו כן, על פי סקר שנערך לאחרונה בידי חברת האשראי אמריקן אקספרס, בו השתתפו 1,820 מבוגרים, אמרו 29% מהם כי הם שומרים לפחות חלק מחסכונותיהם במזומן. מלבד זאת, מתוכם, 53% אמרו שהם מחביאים את הסכום הזה במקום סודי. בקרב אנשים צעירים יותר, בשנות ה-20 פלוס, מדובר בתופעה רווחת יותר, כאשר 67% סיפרו שהם מחביאים סכומים נכבדים במקום סודי מחוץ לבנק.
 

via GIPHY