אנשים נוטים לחשוב שאנשי דת הם מורמים מן העם, ולמען האמת גם אנשי הדת חושבים כך על עצמם. אך כפי שניתן לראות מהדיווחים הרבים בכלי התקשורת, גם הם בדומה לעבריינים "רגילים", רוצחים, אונסים וגונבים. מקומיים מהתיישבות קטנה בקניה נאלצו לגלות בדרך הקשה שמי שאמור לקרב אותם לאלוהים, חוטא יותר כל אנשי ההתיישבות גם יחד.



על פי חדשות SDE, קניה, הכומר המקומי של מאוסירי, 34, ממחוז ניאטיקה, גם שכב עם אישה של אחר וגם רצח. מפקד המשטרה של אוסירי, דייויד אולה,סיפר שהכומר רצח את השכן שלו, טוביאס אויו, לאחר שאויו תפס את השניים על חם בשיחים, ליד מכרות הזהב של אוסירי. אויו הגיע למקום בעקבות טיפ שקיבל, וכשראתה את השניים מקיימים יחסי מין הסתער עליהם והכה קשות את הכומר באמצעות אלה. 



על פי החשד, הכומר דחף את השכן לתוך מכרה זהב עמוק. אינגאימג
על פי החשד, הכומר דחף את השכן לתוך מכרה זהב עמוק. אינגאימג


אשתו של אויו, שברחה מיד מן המקום, קראה למשטרה רק לאחר שגילתה שבעלה נרצח. לפי החשד, בין השניים התפתח מאבק, במהלכו הכומר דחף את אויו לתוך מכרה זהב נטוש ועמוק. לטענתו של אולה, הכומר אמר שזה נעשה מתוך הגנה עצמית. "כשהמכרה העמוק נבדק, אויו נמצא בתוכו ללא רוח חיים. יש לנו חשד כבד להאמין שהוא נדחף פנימה ונחת על ראשו, אשר נפתח בשל הסלעים החדים", סיפר אולה. 

דישון צ'וובקה,שוטר נוסף ממשטרת אוסירי, אמר כי השלושה הכירו אחד את השני היטב, וכי המתיחות ביניהם החלה כבר לפני זמן מה. נכון לעכשיו, החקירה עדיין בעיצומה, אך החשוד העיקרי ברצח הוא כאמור הכומר. "אויו ואשתו בדיוק פתרו את בעיות הנישואים שלהם במשרד שלי כמה ימים לפני כן", סיפר אולה. "הרומן שניהלה האישה עם החשוד הייתה הבעיה המרכזית בנישואים שלהם". אמר שוטר נוסף ממשטרת אוסירי,