אם חשבתם שהנשיא ארה"ב מוזר, חכו את שתכירו את מי שנראה כמו קרוב משפחה שלו. לאחרונה הועלה לרשת סרטון בו מופיע יצור משונה למדי, אשר הותיר את הגולשים מבולבלים, ובחיפוש אחר תשובה הולמת לשאלה: מה זה הדבר הזה לעזאזל? היצור, שנראה יותר כמו אורח מן החלל החיצון, צולם בריו גרנדה דה סרה, סאו פאולו, ברזיל והועלה לפייסבוק, אולי בתקווה שמישהו ידע לזהותו. בסרטון, נראה היצור הפרוותי מהלך על גבי קיר כחול, כשאחד הנוכחים מלטף אותו במחשבה שגויה שאינו ארסי. אולי דווקא בגלל שאף אחד לא ממש יודע להגיד במה מדובר, הפך הסרטון ויראלי תוך זמן קצר והופץ ברחבי הרשת. 

 


אבל למרבה המזל לתעלומה הזו כנראה יש פתרון, מבדיקה קלה של עולם החרקים של ברזיל, נראה שככל הנראה מדובר בזחל של עש הפלנר (Megalopyge opercularis). אבל אל תתנו לשם ולמראה החמוד להטעות אתכם, היצור, שזכה בצדק לכינוי "זחל הפאה של דונלד טראמפ", הוא ארסי מאוד ומסוכן למגע (כך שללטף אותו כפי שעשה בסרטון זה ממש אבל ממש רעיון לא טוב).

הזחל הנשיאותי נפוץ בעיקר חלקים מדרום אמריקה וצפונה ובמקסיקו. מתחת לשערות הארוכות והמתוקות שלו מסתתרים קוצים חדים המחוברים לבלוטות ארס, ודקירה שלהן מסוכנת לבעלי חיים ואפילו לבני אדם. אדם שנדקר בידי קוצי הזחל צפוי בין היתר לתופעות לוואי חמורות שנמשכות לרוב בין 12 שעות עד כמה ימים. אומנם לעיתים הכאב הוא מקומי ומוגבל לאזור הדקירה, אך עלול להקרין לאזורים נוספים בגוף וכן לגרום לבחילה, כאב ראש, פריחה ובמקרים חמורים יותר גם לכאבים בחזה וקשיי נשימה. 

via GIPHY

 במילים אחרות, אם אתם נתקלים ביצור הזה, מה שלא תעשו, אל תלטפו אותו או תבואו איתו במגע בדרכים אחרות.