מאז שחר האנושות אנשים מנסים לפענח את התנהגותם של אחרים, שפת הגוף שלהם, המילים שלהם, הן באמצעות מחקר עצמי והן תוך העזרות בחוקרים מקצועיים, והכל למען מטרה אחת - למצוא ולו את הרמז הקטן ביותר שהצד השני מעוניין בנו. מה מצאנו עד כה? לא הרבה, כנראה. אבל בין הכמות המסחרית של המחקרים והסקרים שנערכו בנושא, יש כמה ממצאים מעניינים שיכולים לשפוך אור על התופעה, כדי שסוף כל סוף נוכל לישון בלילה.

רוצים לדעת אם האדם שמולכם מעוניין בכם? פשוט תבדקו על מה הוא מסתכל. על פי מחקר חדש, תנועת העיניים שלנו היא המפתח לדעת האם אדם מסוים מעוניין בכם או רואה בכם ידיד (או ידידה) בלבד. במחקר, שנערך בידי חוקרים מוולסלי קולג', מסצ'וסטס ואוניברסיטת קנזס, השתתפו 105 גברים ונשים הטרוסקסואלים, אשר התבקשו להסתכל על תמונות של בני המין השני, ולאחר מכן נשאלו עם מי מהם היו יוצאים ועם מי היו רוצים להיות רק ידידים. במהלך כל הניסוי הזה התבצע מעקב אחר תנועת העיניים שלהם.



via GIPHY

במהלך המחקר,שפורסם בכתב העת Archives of Sexual Behavior, החוקרים מצאו שגברים ונשים נוטים להסתכל יותר על אזור הראש או החזה של האדם אם הם רואים בהם בן זוג פוטנציאלי. כמו כן, גברים גם נוטים להסתכל על אזור הירכיים שלהן אם הם חושקים בהן מינית - מה שמראה שגברים מיסודם "מתוכנתים" להסתכל על אזורי הרבייה של נשים אם הם נמשכים אליהן. יחד עם זאת, כאשר אין עניין מיני, החוקרים גילו שהעיניים מתמקדות באזורים אחרים. על פי הממצאים, גם נשים וגם גברים נטו להסתכל יותר על הרגליים של אנשים וכפות הרגליים אם הם היו מעוניינים בהם כידידים בלבד. 


via GIPHY

לדעת החוקרים, המחקר יכול לעזור לאנשים לקרוא שינויים עדינים בשפת גוף, וכך להבין כיצד אנו נתפסים בעיני אחרים. "מחקרים על משיכה נוטים להניח שיש קבוצת מאפיינים קבועה אשר גורמת לאדם מסוים להיות נחשק", אמרה החוקרת הראשית במחקר אנג'לה בהנס. "המחקר החדש הזה מראה שמה שאנשים מחפשים בבן זוג פוטנציאלי תלוי במטרות היחסים שלהם. אדם שנחשב נחשק, לא בהכרח יהיה טוב בתור ידיד".