גבר מואשם בזיוף מותו בעזרת בת זוגו על מנת שלא יכנס לכלא, תוך גרימת הוצאה כספית אדירה לצוותי חילוץ שיצאו לחפש אותו. ריאן ריילי מגנק, דייג בן 34 מאלסקה ובת זוגו אייבי רוז רודריגז, 25, מואשמים ברקימת עלילת שווא, במסגרתה ביימו את מותו של מגנק בים, וגרמו להוצאה של מעל 300 אלף דולרים מצד צוותי החילוץ, במהלך מבצע הצלה מיותר.



על פי חדשות RT, מטרת המעשה הזדוני הזה, הייתה להציל את הדייג מישיבה בכלא על תקיפה מינית שביצע בשנת 2015. "שני תושבים מפורט גרהאם אלסקה' הואשמו בכך שגרמו למשמר החופים האמריקאי לנסות להציל חיים ורכוש, כשכלל לא היה בכך צורך", נמסר בהודעה לעיתונות מפי משרד המשפטים האמריקאי.  



מגנק ורודריגז רקמו את התכנית הזדונית ב-2016, ולפיה הפליג מקנג בנובמבר אותה שנה לאי באזור פורט גרהם, שממוקם ליד הקצה הדרומי של חצי האי קאנאי. כאשר הגיע ליעד נטש את סירת הדייג שלו ועלה על סיפונה של ספינה גדולה יותר. בהמשך, הדייג בן ה-34 נפגש עם רודריגז והשניים שטו לעבר מחנה מאולתר שהכינו מראש, שם קיווה מגנק לשמור על פרופיל נמוך לזמן מה, בזמן שחברתו הודיעה למשפחתו שהוא נעדר.

 
פייסבוק
פייסבוק
יממה לאחר ההפלגה, המשיכה רודריגז בתכנית וסיפרה למשפחתו של מגנק שהוא יצא לים בסירת הדייג שלו, אך היא לא הייתה תקינה. כמו כן, היא הוסיפה שהיה שתוי וסיפרה שכשיצא על הסיפון הקטן היה איתו עוד אלכוהול. משפחתו של הדייג מיד יצרה קשר עם הרשויות, מתוך חשש לחייו, וצוותי חילוץ יצאו לחפשו. החיפושים נערכו כשלושה ימים, במהלכם לקחו חלק רשויות מקומיות ופדרליות (ארציות). מבצע החיפוש היקר הסתכם בסכום אדיר וכן בסיכון חייהם של המחלצים, שחיפשו אחריו בתנאי מזג אוויר קשים.
 
לצערם של מקנג ובת זוגו, טיפ אנונימי הוביל את הרשויות למחנה בו שהה, והוא אותר ונעצר. נכון לעכשיו, השניים הואשמו ב"פשעים הקשורים לקריאת מצוקה לשווא וגרימה להוצאת מבצע חילוץ שלא לצורך", כפי שנכתב בכתב האישום שהוגש נגד השניים. "מגנק ורודריגז סיכמו שרודריגז תספר למשפחתו של מגנק שהוא נעדר, בידיעה שמשפחתו תדווח לרשויות על כך ושבעקבותיו יצאו צוותי חילוץ לחפש אותו".  

שבוע לאחר ש"נעלם", מגנק היה אמור להיות מואשם בתקיפה מינית שהתרחשה ב2015, ולהיכנס לכלא. נכון לעכשיו לא ידוע מה יהיה עונשו וכן עונש בת זוגו, אך ההליך המשפטי נגדם נמצא בעיצומו.