במשך כל שנותיה הרבות, לא ידעה ארה"ב נשיא כה צבעוני ומכור לטוויטר כמו דונלד טראמפ, ויש אף שטוענים ובצדק, ושהכלי הזה גם עזר לו להיבחר לנשיאות. כמובן שמעבר לחיבה העזה לטוויטר, הוא גם מכיר בכוח האדיר שיש לכלי זה להשפיע על דעת הקהל הלאומית והעולמית. השימוש הרב שלו במדיה בכלל ובטוויטר בפרט גם מספק הרבה מאוד מידע על האיש מספר אחת של ארה"ב, ובדיוק בשל הסיבות הללו, חוקרים פנו אל הכלי על מנת לנתח את אישיותו ואת ההשפעה שלה על תפקודו כנשיא.


 
במחקר חדש של צוות מהמרכז לחקר היזמות של האוניברסיטה לטכנולוגיה של קווינסלנד, אוסטרליה, ומאוניברסיטת טרייר בגרמניה, בדקו החוקרים אילו תכונות אישיות מתגלות מהשפה בה משתמש טראמפ בציוצים שלו, תוך ניתוח 3,200 ציוצים מהתקופה הטרום-נשיאותית שלו. המחקר התבסס על תוכנה מיוחדת, שמטרתה לנתח את השפה והטקסט של הנשיא למטרות פסיכולוגיה. הממצאים הבולטים ביותר שמצאו החוקרים הם שמדובר באדם מאוד יצירתי, תחרותי ושובר כללים, אך יחד עם זאת גם בעל נטיות נוירוטיות.
 
החוקרים גילו שלטראמפ יש אישיות יזמית אך גם נטיות נוירוטיות. צילום: רויטרס
החוקרים גילו שלטראמפ יש אישיות יזמית אך גם נטיות נוירוטיות. צילום: רויטרס


במהלך המחקר, שפורסם ב- journal Small Business Economics, השוו החוקרים את השפה בה השתמש טראמפ ברשת לאלו של 105 אנשי עסקים מפורסמים ויזמים שאינם נמצאים בזירה הפוליטית. לאור הממצאים, החוקרים הגיעו למסקנה כי לטראמפ יש אישיות שומפטרית (Schumpeterian) מובהקת, שאופיינית ליזמים מצליחים רבים. אישיות זו נקראת על שם ג'וזף שומפטר ב -1930, ולפיה מדובר באדם מאוד יצירתי, שובר מוסכמות, תחרותי ומכוון שינויים.  אך בעוד מדובר בתכונות חיוביות עבור חברה עסקית, החוקרים מזהירים כי הובלת חברה שונה מאוד מהנהגת מדינה, ולא ברור האם מנהיגים פוליטיים בעלי אישיות יזמית יכולים לתעל את יכולות היזמות שלהם גם לתפקידם הפוליטי. 
 

via GIPH

לצד תכונות אלו, החוקרים גם מצאו כי לטרמפ יש נטיות נוירוטיות גבוהות. נוירוזה מתארת מכלול של הפרעות נפשיות, כשהבולטות בהן הן הפרעות חרדה ודיכאון. ישנן רמות שונות של נוירוזה,וכאשר  אדם הוא בעל נטיות נוירוטיות גבוהות הדבר עלול לפגוע בתפקוד התקין שלו ובאורח חייו. "תכונות אלו אינן טיפוסיות ליזמים, כיוון שעבודה כיזם לא דורשת רק יציבות רגשית ואופטימיות, אלא גם יכולת להגביר את האושר שלך באמצעות תועלת פרוצדורלית", אמרה כריסטיאן פיש, חוקרת מובילה במחקר מאוניברסיטת טרייר.