בעולם האגדות נישואים הם לנצח, או לפחות עד שהסרט נגמר, במציאות המצב מורכב ומכוער יותר. נישואים מתפרקים מהר מאוד, ומסתיימים בגירושים או בגידות או גם וגם. למעשה, פסיכולוגים תבעו מזמן מונח שנקרא The seven-year itch, ומלבד הסרט המפורסם, הוא מציע כי האושר בנישואים דועך לאחר כשבע שנים בלבד. אך על פי סקר חדש שנערך לאחרונה בידי אתר הבגידות Illicit Encounters, תקופת האושר קצרה אף מזה.



בסקר השתתפו 800 גברים ונשים ממנויי האתר, ובמהלכו נשאלו כמה זמן היו נשואים לפני שהחליטו להירשם לאתר ולבגוד. על פי התשובות של המשתתפים, נמצא כי בממוצע, גברים החלו להשתמש באתר כשלוש שנים עד שלוש שנים וחמישה חודשים לאחר שהתחתנו. בקרב נשים לעומת זאת, הממוצע היה מעט נמוך יותר, ונע בין חמש שנים לחמש שנים וחודש. בנוסף לכך, נמצא כי נשים גם מרגישות מוקדם יותר מגברים את סיומה של תקופת "ירח הדבש", ושמות לב לסדקים בנישואים כ-15 חודשים בממוצע לאחר החתונה.  



גברים לעומתן חשים זאת בממוצע כ-18 חודשים לאחר הנישואים. "עבור חלק מהאנשים, נישואים הפכו למירוץ, סמל לסטטוס חברתי, דרך להראות לאנשים אחרים שהחיים שלהם טובים יותר משלהם", הסביר דובר האתר, כריסטיאן גרנט. "אנשים חוששים להישאר מאחור, נכנסים לפניקה, ממהרים, ומתחתנים בשל הסיבות הלא נכונות, בלי להקדיש לזה מחשבה ראויה"



סקר נוסף שנערך בידי האתר, שמיועד לבגידות מחוץ לנישואין, בדק מהן התכונות הנפוצות ביותר בקרב בוגדים, תוך כדי ניתוח 10,000 פרופילים של נשים וגברים שמשתמשים באתר. מהסקר נמצא שכ-30% מהנשים תיארו עצמן כבודדות, בעוד 27% אמרו כי הן בעלות יצר מיני גבוה. בין הנשים שנסקרו נמצא גם כי 20% מהן הן עקרות בית, מה שהיה העיסוק הנפוץ ביותר בקרב הנשים הבוגדות. כאשר זה נוגע לגברים, לפחות לפי התיאור שלהם, מרבית הבוגדים העידו על עצמם כי הם גבוהים ( 40% מהגברים היו מעל 1.80), חכמים ועשירים. מבדיקת הפרופילים שלהם נמצא כי מרביתם בוגדים בשל  תאווה, יהירות ואגו, לעומת נשים, שיבגדו אם הן חשות מוזנחות בידי בן זוגם. 

"התוצאות שלנו מראות שלגברים קשה יותר לדכא את האגו שלהם", אמר גראנט. "גבוה, עמיד, חכם - לגברים האלו יש הכל, או שלפחות הם חושבים שהם יכולים לקבל הכל. הם רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, וזה כולל כמה יחסים שרק ירצו". אצל נשים, לעומתם, התמונה שונה לחלוטין. "האישה הבוגדת הטיפוסית לא מונעת בידי אגו, יהירות או תאווה, אלא מתוך בדידות, הודות לחוסר הסיפוק בחיי הנישואים שלה. הבדידות הזו מורכבת עוד יותר עבור עקרות בית, אשר מבלות שעות רבות לבד, רק כדי להמשיך ולהיות מוזנחות כאשר הבעל שלהן מגיע הביתה".