הדוגמנית הבריטית שנחטפה, סוממה והוצעה למכירה פומבית באינטרנט סיפרה לראשונה לכלי התקשורת באיטליה ובריטניה על החוויה המצמררת שעברה. קלואי איילינג, דוגמנית בריטית בת 20 נחטפה ב-11 ליולי, בזמן שהגיע למילאנו לצורך צילומי דוגמנות, שבמהרה התבררו כפיקטיביים. לדבריה, מיד עם הגעתה לאתר הצילומים, בדירה קטנה התנפלו עליה שני גברים. "עברתי חוויה מאוד מפחידה. חששתי לחיי, שנייה אחר שנייה, דקה אחר דקה, שעה אחר שעה", אמרה איילינג. 



על חוויית החטיפה המחרידה סיפרה ש"גבר עם כפפות שחורות שם יד על פי מאחור בעוד אדם שני, שפניו היו מכוסות, נתן לי זריקה ביד ימין. אני חושבת שאיבדתי את ההכרה כי כשהתעוררתי, לבשתי רק את התחתונים הוורודים שלי, והגרביים. הבנתי שאני בתא מטען של מכונית, והידיים והרגליים שלי היו באיזיקים, והיה כיסוי על פי, בתוך מזוודה עם חור קטן ברוכסן שאפשר לי לנשום". לאחר שסוממה והוכנסה למזוודה היא נלקחה לכפר בורגיאל, ליד טורינו, לא הרחק מהבירה. במהלך הנסיעה, שערכה שלוש שעות, החוטפים עצרו שלוש פעמים כל 45 דקות, "בגלל שלא הפסקתי להתלונן ולזוז בתוך המזוודה" סיפרה, והוסיפה שאחד החוטפים איים לתת לה זריקה נוספת אם לא תפסיק לזוז. אחד החוטפים הוריד את האזיקים מידי וקשר את ידיה מאחורי גבה.

Polizia Di Stato/Twitter .שוטרת הדגימה את הדרך בה נחטפה איילינג
Polizia Di Stato/Twitter .שוטרת הדגימה את הדרך בה נחטפה איילינג


איילינג הוחזקה בשבי במשך  שישה ימים, במהלכם חוטפיה ניסו למכור אותה במכירה פומבית ב"רשת האפלה"(dark web), תמורת סכום של כ-352,387 דולרים. היא אמרה שחוטפיה אמרו לה ש"כל הבנות הם עבור השוק הערבי, וכשלקונה ימאס מהאישה שקנה במכירה הפומבית, הוא יכול לתת אותה במתנה לאנשים אחרים, וכאשר לא היה בה עוד צורך, יוכל להאכיל אותה לנמרים". מעבר לכך, החוטפים אף ניסו לדרוש כופר מסוכן הדוגמנות שלה בסך 300 אלף יורו, אך הסוכן לא נכנע לסחיטה ויצר קשר עם המשטרה.

למזלה של איילינג, לאחר שחוטפיה הבינו כי היא אימא לבן הם החליטו לשחרר אותה, והותירו אותה מחוץ לשגרירות הבריטית במילאנו. אחד מהחשודים בחטיפתה, פאבל לוקאש הרבה, נעצר יום לאחר שחרורה. על פי החשד, הרבה, פולני בן 30 בעל אזרחות בריטית, וכן שאר החוטפים, הם חלק מארגון הפשע של ה"דארק ווב", Black Death. הרבה נעצר ב18 ליולי בחשד לחטיפה למטרות סחיטה.