יש בעולם הרבה אנשים מוזרים, חלקם אוכלים פיצה עם אננס, אחרים חושבים שיש דבר שגרוע יותר מבגידה במערכת יחסים - כסף. על פי סקר חדש שנערך בקרב זוגות, נמצא כי שליש מהנשאלים מאמינים שחוסר כנות לגבי עניינים כלכליים גרוע יותר מאי נאמנות. בסקר, שנערך בידי אתר ההלוואות LendEDU, השתתפו 800 גברים ונשים, שהיו או נשואים או במערכות יחסים רציניות, כשהמטרה הייתה להשוות כיצד עמדות לגבי כספים במערכת יחסים משתנות בהתאם לגובה ההכנסה.



על פי התשובות שנתנו המשתתפים ל-19 השאלות שנשאלו, נמצא כי בממוצע, כ32% (כמעט שליש) מהנשאלים, מאמינים שכנות לגבי נושאים כלכליים חשובה יותר מנאמנות רומנטית. יחד עם זאת, גברים (36%) ראו את הנושא חשוב יותר לעומת נשים (28.5%). נתון בולט נוסף שעלה מהתשובות של המשתתפים הוא, שככל שההכנסה של אחד מבני הזוג הייתה נמוכה יותר כך עלתה רמת הסטרס (לחץ) במערכת היחסים סביב הנושא, ובהתאמה, ככל שהכנסה הייתה גבוהה יותר, רמת הסטרס במערכת היחסים הייתה נמוכה יותר. למעשה, כמעט מחצית מהזוגות (48.8%) ענו כי כסף הוא גורם הסטרס מספר אחת במערכת היחסים הזוגית שלהם, כאשר אצל זוגות נשואים (52.75%) הנתון היה גבוה יותר מאשר זוגות במערכות יחסים רציניות (45%).


lendedu.com .ככל שההכנסה הייתה נמוכה יותר, כך הסטרס בזוגיות היה רב יותר
lendedu.com .ככל שההכנסה הייתה נמוכה יותר, כך הסטרס בזוגיות היה רב יותר


באופן דומה, נמצא בסקר שככל שההכנסות של אחד מבני הזוג היו גבוהות, כך עלה שיעור האנשים שהיה בבעלותם כרטיס אשראי או חשבון בנק סודי, שמשמש אותם להוצאות כלכליות ללא ידיעת בני הזוג שלהם. סך הכל, מבין כל הנשאלים, נמצא של-10% מהם יש כרטיס אשראי או חשבון בנק בו הם משתמשים ללא ידיעת בני זוגם. 37% אף מסתירים מבני זוגם את סכום הכסף שהם מוציאים על בגדים, אקססוריז או בידור.  

lendedu.com .שליש ענו כי כנות לגבי נושאים פיננסיים חשובים יותר מנאמנות רומנטית
lendedu.com .שליש ענו כי כנות לגבי נושאים פיננסיים חשובים יותר מנאמנות רומנטית


 
למרות שכיום מקובל לחלוק הכל במערכות יחסים, כולל או בעיקר כספים, תמיד מומלץ לבחון כל מקרה לגופו. לא מתחשק לכם לחלוק משהו, כמו למשל חשבון בנק? אינכם מחויבים לעשות זאת, גם אם זו הנורמה. למחיר של התיישרות לגבי מה ש"נכון" חברתית עלול להיות כבד יותר.

via GIPHY