גנבה היא עוולה חברתית שהתפתחה בשולי החברה, ואף במרכזה, מאז שחר האנושות. אך בעוד מדובר בפשיעה מטרידה, היא לא הופכת חמורה עד אשר מדובר בגנבה של שוקולד, בעיקר שוקולד נוטלה. לאחרונה, פושעים נאלחים מגרמניה עשו את הגרוע מכל, וגנבו משאית מלאה ב-20 טונות של שוקולד. המשאית, שנגנבה מהעיר נוישטט, גרמניה, הכילה שוקולד נוטלה, ביצי קינדר, וסוגים נוספים של שוקולד. שוויו המוערך של השלל הוא 70,000 יורו (82,192 דולרים). "כל אדם שמוצעת לו כמות גדולה של שוקולד באמצעים לא שגרתיים צריך לדווח על כך מיד למשטרה", נאמר מפי המשטרה המקומית בהצהרה רשמית.
על פי ה-independen, בימים אלו המשטרה הגרמנית שמה בצד את כל הפשיעות האחרות, ומתעמקת במקרה חמור זה. נכון לעכשיו, לא ידוע האם מדובר בגנבה מזדמנת או מבצע מתוכנן, וכן האם המקרה קשור לגנבה נוספת של שוקולד בעיר הסמוכה ויימאר. לצד מקרים מחרידים אלו, אירע מקרה חמור פחות בעיר ויטנבורג, שם מחפשים השוטרים אחר גנבים שהעלימו מהמקום כ-30 טונות של מיצי פירות. 

via GIPHY

אלו לא הפעמים הראשונות בהן עבריינים גנבו כמויות אדירות של שוקולד במדינה. ב-2013, גנבים שאפתנים פחות מהנוכחיים העלימו 5 טונות של נוטלה בשווי 15,425 יורו (181,11 דולרים) ממשאית בעיירה הגרמנית נידרולה. בידיעה אותה עת נכתב כי גנבת השוקולד התרחשה חודשים ספורים לאחר גנבה של רד בול וקפה בשווי 605,82 יורו (711,94 דולרים). במקרה זה, הגניבה נעשתה על ידי מארב למשאית שנשאה את הסחורה על כביש מהיר. נטען כי חלה עליה בגנבות מסוג זה בשל עליה במחירי המזון.