החיים בכלא הם לא פיקניק, אלא אם כן אתם נמצאים בכלא בישראל כמובן. אצלנו מאחורי הסורגים, תוכלו להתחתן, ללדת ולהוציא תואר. אך ברחבי העולם התנאים בבתי הכלא כה קשים, עד שהאסירים נאלצים לסבול ולשלם על חומרת פשעיהם. בשבדיה למשל, דווח לאחרונה בכלי התקשורת המקומיים שאסירים הגישו תלונה רשמית בגלל איכות נייר הטואלט.



האסירים, מכלא סלברגה שליד העיר וסטארס, הגישו תלונה רשמית בפני נציב תלונות הציבור במדינה, כיוון שאינם מרוצים מאיכות וכמות נייר הטואלט שלהם. לדבריהם, השנה חלו שינויים בהסדר הנייר (לא לטובה), וכעת הם מקבלים גם פחות ממנו וגם נייר באיכות מאוד נמוכה. לפני שנעשה השינוי הדרמטי הזה, דיירי הכלא היו רשאים לקחת גלילי נייר טואלט מחדר התחזוקה כאוות נפשם. אך לפי הדיווחים האחרונים, כעת הכמות של הגלילים שלהם מוקצבת ודלה, ומותר להם לקבל עד שני גלילים בשבוע לכל אסיר. בנוסף לכמותו המצומצמת, מדובר גם לטענתם בנייר שהוא "קשה, לא נוח ועם שכבה אחת בלבד".




"כאסירים, עלינו לאכול את האוכל שמוצע לנו. זה בשילוב של סטרס, דאגה ובעיות נוספות משפיעים על תפקוד המעיים התקין וגורמים לביקורים דחופים בשירותים", נכתב בתלונות האסירים, על פי חדשות ה-thelocal. כאשר העלו את הנושא בפני אחד הסוהרים, התשובה שלו הייתה "פשוט תלכו פחות לשירותים".

אבל נייר טואלט היא לא הבעיה החמורה היחידה בכלא השבדי. בשנה שעברה, התלוננו האסירים על היעדר גירויים, וביקשו פעילויות פנאי מוספות כפי שהובטח להם, כולל הכנת כרטיסים לחג המולד, שיעורי גיטרה, ציור ושזירת חרוזים. בזמנו, נמסר מפי המוסד כי חלו צמצומים בפעילויות בגלל השיפוצים. 
 

via GIPHY