הדבר הגרוע ביותר בטיסה מסחרית הוא לא הסיכוי להתרסקות וגם לא נוסעים רועשים, אלא האוכל המוגש במטוס. מעבר לכך שטעמו מחריד והוא נראה יותר כמו מזון שמגישים לאסירים, כעת, מסתבר שהוא אפילו מסוכן. או לפחות כך טוען נוסע אחד מבריטניה. הנוסע, שעלה לאחרונה על טיסה של חברת EasyJet, נדהם לגלות שהוגש לו מזון שפג תוקפו לפני כעשור. 


אדריאן בל, 59, היה בדיוק בדרכו חזרה לאגליה מחופשה משפחתית באי היווני זנטה. הוא ביקש מהדיילים טוסט גבינה, והתכוון לאכול אותו, אך קיבל את השוק של חייב כשהסתכל על התאריך: ה-16 בינואר, 2007. כלומר לכאורה פג תוקפו של המזון לפני עשור.

"בדיוק טסתי חזרה לבריטניה לאחר חופשה משפחתית ב-15 ביוני, כאשר הגישו לי את הכריך", סיפר בל, אב לילד מרקסהאם, ויילס. "אמרתי לצוות המטוס על כך והם התעקשו שלא פג תוקפו, אך הם רק הסתכלו על היום והחודש, לא על השנה". בל הוסיף ש"כתבתי לשירות לקוחות אבל הם לא ענו לי. זה מסוכן להגיש דבר כזה. אמרתי להם את זה אבל המשיכו להגיש את זה, אז סיפרתי על כך לשאר הנוסעים".



להגנתם טענו בצוות המטוס כי "אף אחד אחר בטיסה לא התלונן". וכן התעקשו שלא מדובר במזון שפג תוקפו, אלא בטעות בהדפסה. "בדקנו את הנושא וקיבלנו אישור שלא פג תוקפו של הטוסט. זו הייתה ללא ספק טעות בהדפסה, אנו מופתעים שמישהו חשב שמדובר במשהו מעבר לזה", נמסר מפי דוברות החברה בהצהרה רשמית. כאשר בל התלונן בפניהם על הטוסט, לדבריו, אחד הדיילים אמר לו בצחוק, "אנחנו צריכים לחייב אותך יותר, זה עתיק". למרות כל המהומה שיצר סביב טוסט, בל אכל אותו ואף אמר ש"זה עדיין היה טעים מאוד, אך היה מבושל יתר על המידה".

למרות כל הפרטים שידועים על המקרה, חשוב לקחת אותו בערבון מוגבל. ברור שתמיד ישנו סיכוי שבל באמת האמין שמדובר במנה שפג תוקפה, אך לרוב המקרים מורכבים מזה. ישנו סיכוי לא קטן שמדובר בניסיון מכוון מצד בל להרוויח הון על חשבון חברת הטיסה. כמו כן יכול להיות שהסיפור הוא לחלוטין פייק ניוז של אמן פוטושופ כושל. כנראה שלעולם לא נדע ונאלץ לחיות לעד עם התעלומה הזו.