שעמום הוא דבר יחסי, ופסיכולוגים יגידו שלעתים המונח נועד לכסות על רגשות עמוקים יותר שאנו לא רוצים להתמודד אתם. אך באותה מידה שלפעמים סיגר הוא רק סיגר, כך לפעמים שעמום הוא רק שעמום. מדובר במצב מתסכל שאיש לא אוהב להיקלע אליו, ובאותה מידה גם לא היינו רוצים שיקראו לנו משעממים. אומנם יש דברים שאפשר לעשות כדי לא להיות כאלו, אך לפי סקר חדש, יש גיל ספציפי בו זה יהיה בלתי נמנע. לכאורה.

בסקר, שנערך בידי Airabnb, נשאלו 2,000 גברים ונשים על חיי היום יום שלהם, כדי לנסות לקבוע באיזה גיל אנשים הופכים להיות ממש משעממים, עד שהם מרדימים גם את עצמם. במהלך הסקר, המשתתפים התבקשו לדרג עשר פעילויות שהוצגו בפניהם לפי הסיכוי שיעסקו בהן, כדי למדוד את רמת הספונטניות שלהם והיכולת שלהם לבלות.
 
10 הפעילויות
 
1. לצאת לבלות עד השעות הקטנות של הלילה, גם אם למחרת יש לנו לימודים/עבודה
2. אימוץ תחביב חדש
3. לצאת מגדרנו כדי להכיר חברים חדשים
4. לצאת לחופשה באופן ספונטני
5. למידת מיומנות חדשה
6. לבקר חבר בלי להודיע לו
7. להחליף עבודה
8. לצאת למסע קניות ספונטני
9. להזמין מישהו לדייט
10. לנסות לעסוק בפעילות גופנית חדשה
 

via GIPHY

מהסקר עולה, למרבה האבסורד, שבגילאי 30 אנשים פשוט מאבדים את זה, והופכים למשעממים, והם בעלי הסיכוי הנמוך ביותר לעסוק ב - 10 הפעילויות הללו. הסיבה לכך היא שבגילאים אלו אנשים נוטים למצוא בני זוג או להקים משפחה. למעשה, 15% מהנסקרים בגילאי 30-39 אמרו שלאחר שמצאו בני זוג הפכו משעממים יותר, ו - 20% אמרו שחוש ההרפתקנות שלהם צנח לאחר שנולדו להם ילדים. הגיל הממוצע שאנשים הופכים משעממים הוא 37, כשעבור נשים (35), מכת השעמום מגיעה מעט מוקדם יותר מגברים (39). אך גיל 35 נמצא גם כגיל שבו נשים מגיעות לשיאן המיני, כך שהשעמום אינו מחייב.
 

via GIPHY

הבשורה המשמחת היא שאחרי גיל 50 הדברים מתהפכים, ואנשים הופכים פתוחים להתנסויות ופעילויות מרגשות. מהסקר עולה שאנשים מעל גיל 50 הם בעלי סיכוי של 22% יותר לעסוק בפעילויות אלו מאשר בני 30 פלוס, כמו למשל לצאת לחופשה ספונטנית בחו"ל. כמו כן, הם גם היו בעלי סיכוי רב יותר של 11% להרשות לעצמם לצאת למסעדה יוקרתית.