רוב הנשים היו מעדיפות לצאת עם כוכב הוליוודי לוהט, או לפחות מישהו שיראה כמו אחד כזה. במילים אחרות, גבר יפה תואר שיהיה תענוג להסתכל עליו, או לכל הפחות שלא יגרום להן להקיא. אך במידה ואתן מחפשות קשר רציני, כדאי שתחפשו דווקא מישהו מכוער, או לפחות בעל מראה ממוצע. כך עולה ממחקר חדש, שנערך בידי אוניברסיטת פלורידה והאוניברסיטה המתודיסטית הדרומית בטקסס. במסגרת המחקר נמצא שמערכות יחסים נוטות להיות מוצלחות יותר ואורכות זמן רב יותר כאשר האישה היא המושכת יותר מבין השניים.



במחקר השתתפו 113 זוגות הטרוסקסואלים מדאלאס טקסס, אשר נישאו ממש לאחרונה וכולם בשנות ה-20 לחייהם. הזוגות נשאלו סדרת שאלות אישיות כגון כושר, תזונה וכו'. זה היה החלק הקל במחקר. בשלב הבא, כל המשתתפים צולמו ודורגו בידי החוקרים בסולם של 1 עד 10 על מידת האטרקטיביות שלהם, ותוצאות ניבאו מה שרובנו חשדנו בסתר ליבינו.



בעלים נטו להיות יותר מחויבים, יותר מושקעים בריצוי נשותיהם, כאשר הם הרגישו שהם קיבלו 'עסקה טובה'". אינגאימג
בעלים נטו להיות יותר מחויבים, יותר מושקעים בריצוי נשותיהם, כאשר הם הרגישו שהם קיבלו 'עסקה טובה'". אינגאימג

 

משכלול כל הנתונים במחקר, נמצא שגברים שדורגו כפחות אטרקטיביים מנשותיהם נטו לעתים קרבות ליותר לעשות מאמץ לרצון אותן. אותם דברים נעו בין הצפת בת הזוג בהמון מתנות, ביצוע מטלות הבית, שיפור המראה החיצוני שלהם וכן גיוון והפתעות בחדר המיטות. דרכים נוספות כללו הרעפת מחמאות על המראה של בנות הזוג או להתמקד במה שגורם להם להיות בני זוג טובים מעבר למראה החיצוני. החוקרים טרם זיהו את הסיבה לכך, אך הבחינו כי "הבעלים נטו להיות יותר מחויבים, יותר מושקעים בריצוי נשותיהם, כאשר הם הרגישו שהם קיבלו 'עסקה טובה'".

via GIPHY

במחקרים קודמים, אגב, כאשר המצב היה הפוך, נשים נטו להיות אומללות בשל ניסיון בלתי פוסק להראות טוב בפני הבעל הנאה שלהן. במצב כזה, היה חשש גדול יותר שהבעל את הבית יעזוב לטובת אחרת או יבגדו, על כן הן נטו להיות אובססיביות בנוגע  לדיאטות וכושר.