לרוב, אנשים חושבים שיש שלבים בחיים בהם כבר מאוחר מדי להתחיל מחדש, שבאיזשהו גיל זה כבר לא אפשרי ולא מקובל. אבל המחשבה הזו סותרת את הסיפורים הרבים על אנשים שעשו מהפך אדיר בחייהם בכל גיל ובכל מצב, והוכיחו שאסור להתייאש לעולם. לאחר שלוש שנים של אומללות לצד אשתו, מייקל אפלגייט, 62, מפרנבורו, המפשייר החליט להחזיר את השליטה לחייו. אומנם הדרך שלו קיצונית, אבל לדבריו הוא מאושר כעת יותר מתמיד. לפני עשור, אפלגייט החליט לברוח מאשתו ליער.



לדבריו של מייקל, במקצועו גנן, הוא ברח כי לא יכול היה לסבול עוד את השתלטנות שלה. בתחילת נישואיהם הקצרים, היחסים בין אפלגייט לאשתו היו סבירים, אך ככל שהוא עבד יותר ויותר שעות, כך אשתו הפכה נוחה יותר לכועסת ונרגנה: "ההתנהגות השתלטנית שלה החלה לצאת משליטה והיא דרשה ממני שאפחית משעות העבודה שלי. לאחר זמן רב שניסיתי להישאר בנישואים, החלטתי לעזוב לתמיד", הסביר אפלגייט ל"סאן" הבריטי. 



"בלי להגיד מילה לאף אחד, אפילו לא למשפחתי, ארזתי ועזבתי". לדבריו, חייו היו טובים עד שנכנס תחת הברית הקדושה: "עבדתי כגנן בפרנבורו במשך 25 שנים מאושרות. אהבתי את העבודה ואני עדיין אוהב לגנן בגינות. רק אחרי שהתחתנתי החיים שלי הפכו ליותר ויותר לא יציבים", סיפר. "אשתי לא אהבה את זה שיצאתי מהבית לפרקי זמן ארוכים".



אוהב את חייו החדשים. מייקל אפלגייט. צילום פייסבוק
אוהב את חייו החדשים. מייקל אפלגייט. צילום פייסבוק


מייקל עבר ליער קנגסינגטון בדרום מערב לונדון, וחי בתנאי מחייה לא קלים, כשמדי פעם פגש אנשים נוספים שברחו ואנשים שעשו קמפינג ביער. אך כל השנים הללו לא היה בקשר עם אנשים מחייו הקודמים, כולל אשתו ואפילו אחותו. "נהניתי מחיי, אבל כששמעתי על בית מחסה דרך חבר שברח גם הוא, ידעתי שזה יתאים לי יותר", סיפר מייקל על הרגע שהחליט לחזור מה"גלות".

לאחר חמש שנים ביער, אפלגייט עבר להתגורר באמאוס גרינוויץ ', שהוא בית מחסה לחסרי בית. הוא מיד יצר קשר עם אשתו ואחותו כדי שידעו שהוא בחיים. "אני מניח שהיא חשבה שאני מת", אמר אפלגייט. "כתבתי לה מכתב ברגע שהתמקמתי בגרינוויץ' והיא התקשרה אלי בבכי. כעת יש לנו מערכת יחסים טובה, שוב".

החיים חזרו למסלולם. מייקל אפלגייט. צילום פייסבוק
החיים חזרו למסלולם. מייקל אפלגייט. צילום פייסבוק


בימים אלו, מלקולם עובד בבית המחסה בו הוא מתגורר, במגוון מטלות ועבודות מזדמנות עבור המקום. כמו כן, בזמנו הפנוי הוא גם עוזר לגייס כספים לארגוני צדקה לחסרי בית באזור. עבור האנשים שתורמים לבית המחסה שלו, הוא אמר שחשוב לו שידעו ש"אני אסיר תודה על כך שקיבלתי הזדמנות שנייה בחיים. יש לי חדר יפה. אני מסוגל לעבוד ולנהל חיי חברה פעילים. החיים שלי חזרו למסלולם".