בדרך כלל שופטים הם אלו שמעיפים אנשים אחרים מבית המשפט אם נהגו בחוסר כבוד או ביזו את בית המשפט. אך לפעמים מתהפכות היוצרות, ודווקא מי שאמורים יותר מכל לשמור על איפוק ולכבד את הסובבים אותם, מתנהלים בצורה המתאימה יותר לעבריינים. לאחרונה שופט פלילי ממנהטן הועף מדיון בבית המשפט, לאחר שקילל שופטת. בנוסף, הוא אף הורד בדרגה, ויאלץ לעבוד בתפקיד נחות יותר עד למועד יציאתו לפנסיה בחודש הבא.



השופט אנתוני פרארה הסתבך לאחר ריב קולני בין כותלי בית המשפט. על פי ה"ניו-יורק דיילי ניוז", פרארה התפרץ לאולם בית משפט עמוס, בשעה שקולגה שלו, פליסיה מאנין, הייתה באמצע דיון שעסק בעבירות סמים ונשק. הוא שאל בקול היכן נמצא עורך הדין מייקל קרוצ'ה, וכשהבחין בו שאל מתי הוא יגיע לאולם בית המשפט שלו. כאשר פרארה לא קיבל תשובה, התקרב אל כס השופטת, ודרש שתענה לו. 



מאנין אמרה לו ש"זה לא דיון שהיא מכוונת לנהל כאן", והובילה אותו לחדר צדדי. אך השיחה הפרטית בין השניים הפכה במהרה לריב סוער וקולני, שהדהד בין כותלי אולם בית המשפט. בשלב כלשהו, פרארה נשמע מקלל את מאנין ואומר לה "לכי תזדייני", אך זו לא נשארה חייבת וצעקה לעברו בחזרה, "אתה יודע מה טוני? לך גם אתה להזדיין!". 



בית הדין הפלילי של מנהטן. צילום: רויטרס
בית הדין הפלילי של מנהטן. צילום: רויטרס



בעקבות המקרה, פרארה הורד בדרגה, ולא יוכל להשתתף יותר במשפטים פומביים. הוא אומנם יקבל תשלום עד סוף שנת 2017, אך משכורתו הופחתה וכן הפנסיה שלו צפויה להצטמק אף היא. דובר בית המשפט, לוסיאן צל'פן, אמר כי ההחלטה לסלק את פרארה "תכנס לתוקף באופן מיידי". צ'לפמן הוסיף שההחלטה התקבלה "כתוצאה מהתקרית שהביעה חוסר כבוד כלפי קולגה וכלפי בית המפשט ככלל, לה היו עדים מספר רב של אנשים בקהל וחברי צוות בית המשפט". הוא הודה כי פרארה אומנם היה טוב ופרודקטיבי בתפקידו, אך "התנהגותו הוכיחה כי חסרה לו המשמעת, יכולת השיפוט והמזג הנדרש משופט".