אנשים בוגדים, זה בהחלט לא סוד, והסיבות לכך שונות ומגוונות. אך לפחות על פי סקר חדש ומפתיע שנערך לאחרונה באוסטרליה, לא מדובר באחוזים גבוהים כמו שאולי היינו חושבים. על פי הסקר של חברת התכשיטים האוסטרלית forktip, בו השתתפו 5000 גברים ונשים, נמצא שגברים (40.4%) בוגדים רק מעט יותר מנשים (30.9%). מרבית הגברים והנשים טענו שהם נאמנים לבני הזוג שלהם, או שרק חשבו על בגידה. עם זאת, אחוז גבוה מאלו שכן בגדו טענו שעשו זאת יותר מפעם אחת (52.4%), ו-31.2% ענו שהם נמצאים ברומן מתמשך. 

הסיבות לבגידה כאמור הן רבות ומגוונות, אך העיקריות שבהן, לפחות על פי הסקר, הן היעדר הנאה וכיף במערכת היחסים, מחסור בסקס, בני הזוג בגדו קודם וחוסר סיפוק מיני. אלו גם נמצאו כסימני אזהרה לסיומה של מערכת היחסים, לצד העדר סקס בבוקר, העדר מין אוראלי והעדפה של פורנו על פני סקס עם בני הזוג. כמו כן, אם אתם לא אוכלים יחד ארוחת בוקר זו כנראה גם סיבה לדאגה.
 

בוגדים עם ידידים של בני הזוג וקולגות לעבודה. צילום: אינגאימג
בוגדים עם ידידים של בני הזוג וקולגות לעבודה. צילום: אינגאימג



באשר לפרטנרים לבגידה, הנתונים די כואבים, כשלא מעט (23.8%) אמרו שבגדו עם ידיד של בני הזוג או עם קולגות (22.4%) ואחוז קטן (ו3.9%) אף בחרו בבן משפחה של בן הזוג כפרטנר לבגידה. השאר (49.9%) אמרו שבחרו בפרטנר מסוג אחר. אם זאת, חוסר היענות של בני הזוג לסקס אינה תמיד בשל בגידה. למעשה, משתתפים רבים ענו שידחו סקס אם הם רעבים, בהאנגאובר או בדיוק חזרו מביקור משפחתי מעיק. מדובר בסיבות די הגיוניות, בעיקר החזרה מבילוי משפחתי. הרי אף אחד לא חושב על סקס בנסיבות אלו. כנראה.



מצד שני, כאשר הם כן רוצים להיכנס בין הסדינים עם בני הזוג, הרוב אמרו שהם בכלל לא חושבים על האקט עצמו או על הפרטנרים שלהם. בזמן הסקס, גברים טענו שהם חושבים על פורנו, האקסיות ואוכל, בעוד נשים אמרו שהן חושבות על כושר, עבודה ותכניות טלוויזיה.