בדרך כלל אנשים מוכנים לפשוע ואף לרצוח בשביל שוקולד, וקצת קשה להאשים אותם על כך. אך לעיתים יש מי שמסיבה לא ברורה משמשים בממתק ככלי נשק, כדי להשיג דבר מה אחר שנראה להם חשוב ממנו. לאחרונה, עבריין לשעבר הצליח לשדוד ארבע חנויות ואישה, בעיר טומסק, סיביר, תוך שימוש בחטיף סניקרס בלבד. הוא קיבל עונש כבד מאוד ביחס לעברה, ולא ברור אם הספיק לאכול את החטיף שלו או לא.



על פי חדשות RT, העבריין בן ה-26, ביצע את פשעיו תוך שהוא מכוון את החטיף שהחביא בתוך שקית פלסטיק, כאילו היה אקדח. הוא הצליח לשדוד בדרך זו שלוש חנויות פרחים, מרכולת ואישה, לפני שהמשטרה הצליחה לעצור אותו. להגנתו, טען הצעיר בבית המשפט, כי היה זקוק לכסף כדי לנסוע מטומסק לביתו, הנמצא כ-5,000 ק"מ מהעיר. לצערו, הוא גם נכשל במשימה וגם נתפס על חם. מביך.



השופט לא התרגש מהסיפור וגזר עליו עונש כבד של שש שנות מאסר בפועל. על פי החוק ברוסיה, אם אדם שדד באמצעות נשק מזויף ניתן להעניק לו עונש קל כגון חמש שנות עבודות שירות ללא מאסר בפועל, אך במקרה זה השופט החליט להעניק לעבריין עונש כבד יותר, בשל עברו המפואר. לא רק זאת, מקרי השוד התרחשו חמישה חודשים בלבד לאחר שחררו ממאסר קודם בכלא. עונש המאסר טרם נכנס לתוקף, ולא ידוע אם העבריין ינסה לערער על חומרת הדין.



איים על אנשים עם שוקולד. צילום: אינגאימג
איים על אנשים עם שוקולד. צילום: אינגאימג



האירוע שהתרחש ברוסיה לא היה הפעם הראשונה וגם לא האחרונה שאנשים הגיעו לבית משפט בגלל שוקולד. לפני מספר חודשים, אישה מצאה את עצמה ללא עבודה לאחר שגנבה ואכלה חטיף שוקולד של עמית לעבודה. היא סרבה לקבל את גזר דינה, והרוויחה מכך רבות.

האישה, שידוע רק ששמה ג'וליאן, 64, מהיידלברג, מגרמניה, עבדה כמטפלת במרכז לילדים עם מוגבלויות במשך 30 שנה, כאשר יום אחד אמרו לה שהיא מפוטרת ללא הודעה מוקדמת. ג'וליאן לא נותרה פריירית ולקחה את מעסיקיה לבית משפט, אם כי שם התבררה מורכבות העבירה. במהלך הדיון בבית המשפט, האשים אותה המעסיק לא רק באכילת חטיף בשווי של שלושה דולרים של עמית לעבודה, אלא גם בסדרת עבירות שונות ביניהן שימוש במכונת הכביסה של מקום העבודה לשימוש אישי, וגנבה של תיק גב של עובד.

על פי ה-Telegraph, השופט קבע כי לא ניתן להוכיח גנבה של תיק הגב, בסך 11 דולרים, וכן לא נמצא כי שימוש אישי במכונת הכביסה בניגוד למדיניות החברה. לגבי גנבת ואכילת השוקולד, אותו טענה ג'וליאן שהחליפה באחר, קבע השופט ש"לקיחת רכוש של אחר עדיין איננה מצחיקה", אך הודה כי "העונש על כך היה יכול להסתכם באזהרה".

בעקבות הדיון, הושג הסדר עם המעסיק של ג'וליאן, והיא קיבלה אזהרה משמעתית והועסקה מחדש בתפקידה. למרות ההאשמות הרבות שהוטחו נגדה, ג'וליאן התעקשה כי היא הולכת בראש מורם כיוון ש"לא עשיתי שום דבר רע", אך הודתה שאיננה מרגישה הקלה נוכח גזר הדין.