ידוע שהכלב הוא חברו הטוב של האדם ויעשה עבורו הכל, אבל כלבים, כפי שמוכיח הסיפור הבא, הם גם חברים טובים האחד של השני, וירוצו באש ובמים כדי להציל חבר שעיר והולך על ארבע. לאחרונה, כלב קטן ונאמן מאנגליה הציל את חייו של חברתו הטובה, צ'יוואווה קשישה ועיוורת, מבית בוער. הכלב הפומרני סנדי, 10, הצליח לחמוק מהשריפה שפרצה בבית המבוגרים, יחד עם בעליה, לילי אייפלד, אך לפתע הבין שמישהו חסר.

ואכן, חברתו הטובה ביותר, טינה בת ה-13 נותרה בבית ללא יכולת לחלץ את עצמה. בעוד בעליו המבוהלים, לילי, מביטים בו באימה, סנדי האמיץ רץ אל הבית להציל את טינה ולנסות לחלץ אותה. "חשבתי שהבית שלי עומד להתפוצץ. ראיתי רק ענן עשן שחור וגדול", סיפרה אייפלד על אותו אירוע נוראי ל"אקספרס". "לא ראיתי דבר. היה עשן בכל מקום. לא יכולתי להתקשר לאף אחד כי הטלפון שלי נשאר בפנים". עוד סיפרה  אייפלד כי כאשר השריפה פרצה היא "קראה לסנדי שיצא איתי, אבל אז הוא נכנס חזרה כדי להביא את טינה. הוא לא חזר החוצה והתחלתי לבכות".
 

לילי, טינה וסנדי. צילום מסך
לילי, טינה וסנדי. צילום מסך



סנדי, מסתבר, לא הצליח להוציא בעצמו את טינה ולכן נשאר להרגיע אותה ולשמור על הכלבה הקשישה והמבוהלת, שלא ראתה דבר ולא הבינה מה מתרחש עד שהגיעו הכבאים וחילצו אותם. "הכבאים היו המומים שהוא חזר הביתה לחפש את הכלבה הקטנה", סיפרה אייפלד. "אחד מהם סיפר שכשהוא נכנס פנימה שני הכלבים ישבו אחד ליד השנייה במטבח, וסנדי דאג לטינה. הוא היה כל כך אמיץ שהוא רץ פנימה בלי לדעת מה יקרה ולא חשב על עצמו".



מקור השריפה. צילום מסך
מקור השריפה. צילום מסך



לאחר השריפה, כל דיירי הבית עברו באופן זמני לבית מלון, בזמן שהבית בכפר ליטל הדדהאם, הרטפורדשייר, שופץ. השריפה, כך עולה, פרצה בשל קצר בארון החשמל בבית, שתוקן גם הוא. אייפלד סיפרה שסנדי וטינה "חברים טובים וסנדי תמיד שומר על טינה. אבל אחרי השרפה הם התקרבו עוד יותר והם פשוט מתכרבלים כל הזמן אחד ליד השנייה". 



חברים הכי טובים. סנדי וטינה והבעלים לילי. צילום מסך
חברים הכי טובים. סנדי וטינה והבעלים לילי. צילום מסך