ישנם אנשים שקושרים את כלביהם בחוץ בכל מזג אוויר, בלי לעצור לרגע ולחשוב על צרכיהם. אותם אנשים לא מבינים שגם הכלבים, בדיוק כמונו, סובלים כשחם מאוד או כשמזג האוויר בחוץ קפוא. במיוחד עבורם, חוקק לאחרונה בארה"ב חוק מיוחד, שיכאיב לבעלים חסרי הלב בכיס ובנפש כך שיבינו שהגיע הזמן להכניס את הכלב הביתה. 



החוק החדש, שמגיע הישר מפנסילבניה במטרה לחוס על מי שאינם יכולים להגיד לנו בעצמם שקר להם והם מתים להיכנס הביתה, ועל פיו אסור לבעלים לקשור בחוץ את כלבו בקור קיצוני מעל חצי שעה, אלא אם כן סיפק לו את התנאים המתאימים. "המלונה שלו צריכה לשמור עליו יבש. אם קר וגשום, זה איום ונורא", אמרה מנהלת המקלט לבעלי חיים "קאמבלנד", ג'ניפר ואנדרו. ואנדרו הוסיפה שחשוב לדאוג שהכלב יוכל להיכנס ולצאת מהמלונה בלי להיחשף לגשם, וכן להרים את המלונה שלא תהיה במגע ישיר עם הקרקע. כמו כן, מי שרואה כלב קשור בחוץ בקור מתבקש לדווח לרשויות.



כלבים, כמונו, סובלים בקור וחום קיצוניים. צילום: אינגאימג
כלבים, כמונו, סובלים בקור וחום קיצוניים. צילום: אינגאימג



ומה יקרה למי שלא יישמע לחוק? על פי חדשות valleycentral, אדם כזה צפוי לקבל קנס בגובה של 750-50 דולרים או 90 ימים בכלא, זאת במידה והעבירה היא "קלה".  מתעללים קשים יותר יכולים אפילו לקבל קנס של עד 15 אלף דולרם או עד שבע שנים בכלא.



בינתיים בארץ אנו זקוקים נואשות לחוק האוסר על קשירת כלבים בחום. אלא אם כן בעליו יספק לו מלונה אם מזגן. העונשים שהעניק המחוקק בפנסילבניה נראים מתאימים גם מבקרים כמו אלו.