בעוד גברים רבים משלמים כסף רב על ויאגרה, תושבי כפר אחד נהנים מהשפעת התרופה בחינם, פשוט על ידי זה שהם שואפים את האוויר המקומי. תושבי הכפר רינגאסקידי, שבמחוז קורק, אירלנד, יכולים רק לצחוק על כך שהאדים ממפעל הוויאגרה המקומי של היצרנית Pfizer, גורמים לגברים להלך עם זקפה תמידית. "שאיפה אחת ואתה הופך נוקשה", אומרים המקומיים בהומור ולדבריהם אפילו הכלבים מושפעים. יש מי שמאמינים שהתרופה אף נכנסה למאגר המים המקומי.

מספיק לשאוף את האוויר פעם האחת כדי לחוות את השפעת הוויאגרה במלוא עוצמתה, כך מאמינים בכפר. "אפילו הכלבים כאן מסתובבים במצב של התרגשות מינית", סיפרה פיונה טומי, 37, אחות פסיכיאטרית שעבדה בעבר במפעל התרופות. "אני חושבת שהוויאגרה נכנסה גם למאגר המים. אני בטוחה שזה מה שקרה בהתחלה, לפני שהם החלו בפיקוח קפדני". 
 

הכפר בו הויאגרה היא חינם. צילום: גטי אימגס
הכפר בו הויאגרה היא חינם. צילום: גטי אימגס



החדשות על כך שבקרוב ניתן יהיה לרכוש את התרופה ללא מרשם לא מרגשת את המקומיים, הם הרי יכולים ליהנות אפילו ללא תשלום. "אנחנו מקבלים את האדים של זה בחינם כבר שנים", סיפרה תושבת הכפר סיידי אוגריידי ל"ניו יורק פוסט". "מספר האנשים שמגיעים לכפר הוא מדהים, אולי הם מגיעים מתוך סקרנות, ואז לא עוזבים אותו". לדבריה של סיידי, אותם מבקרים מתיישבים בכפר לצמיתות ומקימים משפחות. "עבור חלק מהגברים עם בעיות בתחום זו יכולה להיות ברכה", הסבירה על היתרון שבאדי הוויאגרה.



חלק מהתושבים משוכנעים שאדי הוויאגרה אחראים ל "בייבי בום" שהתרחש בכפר, בדיוק כשהחל הייצור של הכדור הכחול במפעל ב-1998. אך מנגד, טוענת החברה היצרנית פפיזר, ש"וויאגרה באוויר" היא רק מיתוס ולא יותר. "תהליכי הייצור שלנו תמיד היו מאד מתוחכמים וכן גם היו תחת פיקוח הדוק", הסביר דובר של החברה בהצהרה רשמית. אם כי נכון לעכשיו, לא ידוע האם יצרנית התרופות בדקה את הנושא לעומק לפני שחרור הצהרה זו.