אנשים אמורים להתקשר למשטרה עבור מקרי חירום בלבד, אבל בפועל השיחות שמתקבלות הן לחלוטין לא דחופות ובהרבה מקרים לא ממש קשורות למשטרה. זה אומנם נשמע מצחיק, אבל בזמן שאנשים מתקשרים להתלונן על כך שהשירותים שלהם סתומים או שהדילר גנב להם את הסמים, הם מונעים מאנשים שבאמת צריכים עזרה להתקשר. לפעמים המשטרה תהיה סלחנית בנושא, אך במקרים אחרים מעשה כזה עלול לסבך את המתקשר בצרות צרורות ואף להפוך אותו לעבריין מן השורה.



נלסון אגוסטו, בן 51 מפלורידה, למד בדרך הקשה שאסור להציק למשטרה, כשנעצר לאחר שהתקשר להתלונן על מנה שהגישו לו במסעדת Crabby's Seafood Shack בעיר סטיוארד, שבמדינה. על פי חדשות tcpalm, אגוסטו התעקש להזמין את מנת הצדפות במסעדה, למרות שהמלצר הזהיר אותו שהיא קטנה. אחד העובדים במסעדה סיפר שכאשר אגוסטו התלונן בפני צוות המסעדה, הם נתנו לו מנת צדפות נוספת על חשבון הבית.



התלונן במשטרה שהמנה שקיבל קטנה מידי. צילום: רויטרס
התלונן במשטרה שהמנה שקיבל קטנה מידי. צילום: רויטרס



אבל זה לא הספיק לאגוסטו, והוא החליט שזו עילה לתלונה במשטרה, וכשהתקשר אמר לנציג שמנת הצדפות שהזמין הייתה כל כך קטנה, עד שלא רצה לשלם עליה. "הזמנתי משהו, וזה היה נורא קטן", אמר אגוסטו בשיחה. מהעבר השני של הקו, הנציג שאל למה לא התקשר למספר שלא מיועד לשיחות חירום, על זה ענה אגוסטו ששכח את המספר. הנציג נתן לו את המספר וניתק. זמן קצר לאחר מכן אגוסטו התקשר שוב למוקד החירום, וכשנשאל למה עשה זאת אמר ש"ניסיתי את זה, אבל לא ענו לי". 



לאחר מכן היה זה תור המשטרה להתקשר אל אגוסטו, הוא נשאל בנושא ולאחר מכן נלקח למעצר לתחקור קצר. "זה היה מעצר, אבל השוטר לא לקח אותו לכלא", אמר בריאן בוסיו דובר משטרת סטיוארט. אגוסטו אמר להגנתו שלא התכוון לבצע שימוש לרעה בקו החירום, והוסיף ש"לא ידעתי את החוקים עבור קו החירום". משטרת סטיוארט צייצה על האירוע ההזוי, וביקשה מהאזרחים שלא להתקשר למוקד החירום אלא לקו הרגיל. "בבקשה תשאירו את קו החירום למקרי חירום", נכתב בין היתר בציוץ. אגוסטו צפוי להגיע לבית המשפט רק בשנה הבאה, ב-11 לינואר.