בית החולים לחיות בר פתח במבצע: דיאטה לכל קיפודי ישראל. מה הביא את הווטרינר ד"ר יגאל הורוביץ, מנהל בית החולים והווטרינר של ה-'ספארי' לנקוט בצעד הדרסטי? את השאלות האלו היפנו בן כספית ואריה אלדד, ודרשו להבין איך דווקא בישראל יוקר המחיה לא מפריע לקיפודים להעלות פי שניים לעיתים ממשקל גופם.

קודם כל, איך זה מגיע לספארי אני לא מבין?
"יש לנו בית חולים לחיות בר היחיד מסוגו בארץ, ומגיעים אלינו בעצם למעלה מ-4000 בעלי חיים בשנה לטיפול, וביניהם גם הרבה קיפודים. קיפודים לרוב מגיעים בשל בעיות עור ועכשיו יש לנו תופעה חדשה של קיפודים שמנים. בספרות מתואר קיפוד בסדר גודל 600 עד 900 גרם ואצלנו אנו רואים קילו וחצי, קילו 600, קילו 700. בהחלט יש להם בעיות. הם בקושי מצליחים ללכת. בנוסף לכל קיפוד באינסטינקט שלו כשתוקפים אותו מתכדר ועכשיו הם לא מצליחים להתכדר

המון אנשים רואים קיפודים פצועים. אנשים רואים קיפודים שמתקשים ללכת, וגם שמים לב להתנהגות מוזרה שלהם. הקיפודים חיים גם בסביבה עירונית ואנשים נחשפים לכך ומביאים אלינו את הקיפודים האלה. קורים אצלנו הרבה מקרים כאלה. הרבה מקרים של קיפודים שמנים בצורה בלתי רגילה נובעת מכך שאנשים מאכילים חתולים ואז הקיפודים אוכלים כמויות אוכל נוספות. זו תזונה שאיננה מתאימה להם". 

אז מה הפתרון?
"קודם כל, הפתרון לעניות דעתי הוא להפסיק להאכיל חתולי רחוב.

אל תסבך אותנו עם מועדון אוהבי חתולי הרחוב
"גם אני אבא לחתולים, אני רוצה שוב אולי מי שרוצה להאכיל חתולים שיאכיל וישאיר להם קצת מזון וכשהם מסיימים שיקח את שאריות המזון.
מה זה קיפוד, עכבר עם קוצים?
"קיפוד זאת חיה מקסימה. לא שיש לי משהו נגד עכברים חלילה, גם מסיפורים שאנחנו שומעים שזה פשוט קסם שקשה לעמוד בפניו. זו חיה מקסימה. יש לנו בארץ שלושה מינים של קיפודים שאחד מהם המדברי הוא מאוד נדיר, וגם החולות הוא נדיר. הקיפוד המצוי הוא הנפוץ התל אביבי הקשוח".