פילים הם בין היונקים החכמים ביותר בממלכת החיות, ללא ספק. יש להם מערכות רגשיות ומחשבתיות מורכבות, והם ידועים כבעלי חיים עם חיי חברה מורכבים ועשירים. אך, כמו כל מין אחר, גם הם נוטים מידי פעם לריב ולהלחם אפילו בבני מינם, סביב טריטוריה, בני זוג או דומיננטיות. נשמע מוכר לא?


לאחרונה הועלה לרשת סרטון מיוחד, שמתעד מה שנראה כמו קרב מאוד מתורבת ועדין בין מספר פילים, בביקורו בפארק הלאומי בצאבו, קניה. מי שתיעד את האירוע והעלה אותו לרשת, שאזאד קאסמני, טוען שאכן מדובר בקרב, אם כי ללא הערכה מקצועית קשה לדעת אם זה אכן המקרה או שזהו בסך הכל משחק. "לפני שפילים נלחמים זה נורמלי לראות אותם מפזרים מעט אבק באוויר", הסביר קאסמני, 38. "זה גם נפוץ יותר לראות צמד של פילים נלחמים מאשר קבוצה או עדר". הוא המשיך וסיפר שכשנתקל במחזה המרתק היה נרגש כולו, וכמובן היה חייב לתעד זאת.
 
"מאחר שכולם היו זכרים צעירים יתכן שהם נלחמו על טריטוריה", המשך קאסמני לתת את חוות דעתו." קרב שכולל הרבה דחיפות והדיפות בדרך כלל קשור לדומיננטיות. זה התחיל עם שניים, ואז ארבעה ואז פיל חמישי הצטרך לקראת הסוף - הם נלחמו בערך 15 דקות". לדבריו אף אחד מהפילים לא נפצע כתוצאה מהקרב.