אחד הפחדים הכי גדולים של אנשים זה להיקבר או לעבור נתיחה שלאחר המוות בעודם בחיים. מדובר בתרחיש אימה שאולי נשמע בדיוני, אך גם במאה ה-21 הוא עדיין מתרחש. לאחרונה, מקרה כזה אירע בספרד, כשאסיר בן 29 שהוכרז כמת החל לנחור בחדר המתים. על פי הדיווחים, הוא היו דקות ספורות מנתיחה שלאחר המוות.



כאשר אנשי צוות הגיעו אל תאו של גונזלו מונטויה חימנז, 29, בכלא באסטוריאס, ספרד, הם מצאו אותו מחוסר הכרה. למקום הוזמנו שני רופאים של בית הסוהר, ואלו קבעו כי הוא לא מראה סימני חיים והוא בוודאי מת. את האבחנה הרשמית ביצע רופא שלישי, מהמכון לרפואה משפטית, שקבע את מותו. חימנז הוכנס לשק גופות והועבר לחדר המתים במכון לרפואה משפטית של אוביידו.  על פי כלי התקשורת בספרד, בעודו שוכב על שולחן הניתוחים, דקות ספורות לפני נתיחה שלאחר המוות, הרופאים שמעו אותו נוחר. משפחתו הנסערת סיפרה שעל גופו כבר "היו סימנים שעושים לפני נתיחה, הם עמדו לפתוח את גופו".



האסיר נמצא כעת בטיפול נמרץ אך מצבו הוגדר יציב. צילום: אינגאימג
האסיר נמצא כעת בטיפול נמרץ אך מצבו הוגדר יציב. צילום: אינגאימג


 על פי חדשות La Voz de Asturias, בשלב זה למקום מיד הוזעקה משטרה ווחמינס נלקח לחדר מיון. "קיבלנו שיחה בה התבקשנו להגיע לבית הסוהר כי אסיר מת ופעלנו על פי הפרוטוקול", נאמר מפי גורם במשטרה המקומית. "השיחה השנייה הגיעה בהפתעה לאחר שהתבקשנו לבוא ולעזור לקחת אותו לבית החולים, ולשמור עליו בעודו שם בשל סיבות ביטחוניות ברורות". 


נכון לעכשיו, לא ברור מה גרם לאבחנה השגויה, אך משערים שהוא אובחן בטעות כמת בזמן שסבל מקטלפיה- מצב המאופיין בקשיחות של הגוף, אובדן רגישות לכאב והאטה של תפקודי הגוף כגון נשימה. משפחתו סיפרה שחמינז סובל מאפליפסיה, ויתכן שמצב זה נגרם כי אינו לוקח את התרופות שלו בזמנים במתאימים בכלא. כ-24 שעות לאחר המקרה, חמינז שב להכרה, ועל פי הדיווחים הדבר הראשון שעשה היה לשאול על אשתו. בימים אלו, הוא נמצא בטיפול נמרץ אך מצבו. יציב. הרופאים חששו שסבל מפגיעה מוחית, אך הבינו שזה לא המקרה כשהחל לדבר וזכר את אשתו.