למרות שהיא נחשבת למתונה מבין שתי המדינות, גם קוריאה הדרומית היא מדינה צבאית ונוקשה לכל דבר, מה שמתבטא בין היתר בדרך בה היא מגייסת עובדים. השבוע בנק בקוריאה הדרומית עורר סערה ציבורית, לאחר שנחשף שאילץ עובדים חדשים ללכת 100 קילומטר בשיא הקור, וכן חילק גלולות למניעת הריון לעובדות חדשות.



על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים,הבנק, KB Kookmin Bank, חטף אש על שיטותיו הלא שגרתיות לגיוס עובדים, לאחר ש-400 מתגייסים חדשים הלכו מאות קילומטרים במשך יומיים, בטמפרטורה שהגיעה עד למינוס שש מעלות. מטרת המסע, שנערך מידי שנה בתקופה זו היא להעלות את המורל של העובדים החדשים. עם זאת, הדבר לא התקבל טוב בציבור, בעיקר בקרב לקוחות של הבנק. מה שהיה שנוי ביותר במחלוקת היה העובדה שהבנק אף חילק לעובדות החדשות, שרובן מתחת לגיל 30, גלולות למניעת הריון. על פי ה-.koreaherald, הגלולות חולקו על מנת לעכב את המחזור, כך שלא יופיע במהלך הצעדה המפרכת.


 
הבנק חילק גלולות לעובדות ועורר סערה. צילום: רויטרס
הבנק חילק גלולות לעובדות ועורר סערה. צילום: רויטרס

"בזמן האימונים אסור היה לעובדים ללכת לשום מקום, בין היתר גם לא לבית מרקחת גם אם הם מרגישים לא טוב. כך שכדי להתכונן לצורכיהם, הכנו כמה תרופות חירום כולל גלולות", הסביר דובר של הבנק. "נתנו את הגלולות מתוך התחשבות בעובדות, אבל אני חושב שהעובדים החדשים הבינו זאת בדרך אחרת. הכל עניין של תפיסה".  

מהבנק המשיכו לנסות ולהסביר את המעשה, בין היתר בכך שהם יודעים שהמחזור מחליש את הגוף, ולכן רצו למנוע מנשים לקבל ווסת במהלך הצעדה. כך, העובדות לא יהיו חלשות ומותשות יותר מהגברים. כמו כן, הסבירו, הנשים לא אולצו לקחת את הגלולות בכוח, אלא מדובר היה בבחירה.