מאז תחילת האנושות בני אדם מחפשים אחר הסוד לאושר, אבל גם במאה ה-21 התשובה לכך אינה חד משמעית. עם זאת, מחקר חדש טוען שמצא את הדברים שיגרמו לנו להיות מאושרים, והם קלים להשגה יותר ממה שנהוג היה לחשוב. במחקר, שנערך בידי חברת Exodus Travels,  השתתפו כ-2,000 גברים ונשים מרחבי ארה"ב. אלו התבקשו לדרג את מידת האושר שלהם בחיים, וכן מה הם ההרגלים שגורמים להם הכי הרבה סיפוק. זה מה שהם מצאו


לפתח תחביב

במחקר, מבין המשתתפים רק אחד מכל ארבעה סיווגו עצמם כ"מאוד מאושרים", כשהרוב (61%), אמרו שהם "די מאושרים", ו-15% נוספים דרגו עצמם כ"בדרך כלל לא מאושרים". כשנשאלו מה גורם להם לשביעות רצון מחייהם, רוב מי שהגדירו עצמם כ"מאוד מאושרים" (כ-83%) ענו שיש להם תחביבים אותם הם מטפחים. או לכל הפחות, ענו שיש להם תשוקה לתחום עניין מסוים. מנגד, אלו שהגדירו עצמם כלא מאושרים היו בעלי סיכוי של פי שלושה להיות חסרי תחביבים בכלל.


אומנם חשוב למצוא תחביב, אך יש דברים שעוזרים לנו להרגיש טוב יותר מאחרים. אנשים מאושרים למשל נטו יותר לעסוק בטיולים, ספורט ובייחוד ריצה. למעשה, אלו היו בעלי נטייה של פי ארבעה לרוץ יותר מאשר אנשים לא מאושרים. התחביב המועדף על אוכלוסיית הלא מאושרים לעומת זאת היה לשחק במשחקי וידאו. 

להיום עם חברים

בנוסף, אולי אחד הדברים החשובים ביותר שמצאו החוקרים הוא הצורך בחיי חברה. בממוצע, אנשים מאושרים דיווחו שיש להם לפחות שישה חברים איתם הם מדברים ומבלים בקביעות, לעומתם, הלא מאושרים אמרו שיש להם רק שניים. אנשים מאושרים גם נטו יותר מחבריהם הלא מאושרים לחיות את הרגע ולא לדאוג לגבי העתיד, וכן לא לנטור טינה. 

חברים יעזרו לכם להיות מאושרים. צילום: אינגאימג
חברים יעזרו לכם להיות מאושרים. צילום: אינגאימג

לצאת מאזור הנוחות

מעבר לתחביבים וחיי חברה פעילים, מעל שלושה רבעים מהאנשים המאושרים אמרו שהם מחפשים בקביעות אחר התנסויות חדשות, הרפתקאות וכל דבר שיוציא אותם מאזור הנוחות, זאת לעומת 40% מהלא מאושרים. באופן דומה, אנשים מאושרים היו בעלי סיכוי של פי שניים לטייל ולטוס לעומת חבריהם הלא מאושרים. גם בכל הקשור לתכנון הטיול- אנשים מאושרים נטו לחפש מקומות עם תרבויות מעניינות, אוכל טוב ואתרים היסטוריים. הלא מאושרים לעומתם חיפשו מקומות חמימים, חופים ויעדים קרובים.

"לשמור על שגרה נשמע מפתה, אבל כתוצאה מכך אתם עלולים להיות פחות מאושרים", הסביר רובין ברוקס, דובר של החברה שערכה את הסקר. "לצאת החוצה, לעשות ספורט, לנסות דברים חדשים - הוכיחו עצמם כדברים שיכולים להפוך אתכם למאושרים יותר".