רצח ואלימות במשפחה הם בגדר תופעה נפוצה מאוד, הן במדינות עולם שלישי והן במדינות עולם ראשון. עם זאת, ברוב המקרים הקורבנות הם ילדים ונשים, שמותקפים בידי הבעל, האב, האח או כל גבר אחר במשפחה. ואולם, לעתים רחוקות מתהפכות היוצרות, והאישה היא זו שמוצאת עצמה בעמדת התוקפת. לאחרונה, מורה בבית ספר יסודי באוגנדה דקרה את בעלה, לאחר שסירב לקיים איתה יחסי מין. מהדיווחים המקומיים עולה שהבעל סרב לבקשותיה, כיוון שילדה זמן קצר לפני כן.



הארייט נאמבי בת ה-24 ילדה בן בניתוח קיסרי חודשיים לפני הרצח, ולמרות המלצות הרופאים הרגישה שהיא כבר מוכנה לקיים יחסי מין. לצערה, הבעל, מוסה סאטרה בן ה-25, חשב אחרת ודחה אותה פעם אחר פעם.



על פי חדשות ה-daily nation, נאמבי הפכה מתוסכלת יותר ויותר עם כל דחייה מצד בעלה, שלא נתן לה את הדבר היחיד שביקשה ממנו. "היא אמרה לי שבעלה מונע מנה סקס, ושהיא ממש צריכה את זה", סיפרה שכנתה של נאמבי. "הצעתי לה לחכות כיוון שהיא עברה לאחרונה ניתוח קיסרי, אך היא הייתה אובססיבית". השכנה הוסיפה שנאמבי גם אמרה לה שהיא "מתכוונת לפגוע בבעלה", וכשהוא חזר השניים רבו והיא דקרה אותו למוות. לבאטרה היו שתי נשים נוספות, והוא שימש כיו"ר הקהילה מאז 2011.

 
אישה נוספת שהכירה אותה סיפרה כי נאמבי "עשתה מעשה רע. היא בדיוק ילדה בניתוח קיסרי ודרשה סקס, בעוד רופאים ממליצים לחכות לפחות שישה חודשים. היא לא הייתה מוכנה לסקס". בימים אלו, נאמבי נמצאת במעצר באשמת רצח בכוונה תחילה, ועתידה לעמוד לדין בבית משפט. החקירה בעיצומה.
 
אומנם מדובר במקרים נדירים, אך לא הייתה הזו הפעם הראשונה ובוודאי לא האחרונה בה אישה הואשמה ברצח בעלה בהקשר זה. למעשה, ביולי 2017, אישה בת 39 מאוגנדה שכרה רוצח שכיר, ויחד השניים רצחו את בעלה. על פי חדשות ה-pulse, האישה, אומוטיו סלוודן, פיתתה את הבעל לקיים איתה יחסי מין, על מנת שתוכל לרצוח אותו יחד עם שותפה לפשע.

עם זאת, בבית המשפט הכחישה סלוודן שתכננה זאת מראש, והביע צער על מה שעשתה."בעלי לא פגע בי, פשוט כעסתי עליו", הסבירה הרוצחת בזמנו לבית המשפט. "חנקתי אותו עם כרית אחרי שעשינו סקס, והרוצח השכיר הצטרף ודקר אותו למוות. אני לא יודעת מה עבר עלי, אבל אני מתחרטת על מעשי". השניים היו נשואים במשך 17 שנים ויש להם שלושה ילדים בגילאים 12-17.