אנשים מתגרשים בשל סיבות רבות, חלקן שגרתיות ומשעממות, אחרות מוזרות מעבר לכל דמיון. לאחרונה גבר אחד מטייוואן החליט שהוא לא יכול לשהות ולו רגע אחד נוסף לצד אשתו, מפני שהיא שונאת להתקלח ולצחצח שיניים. הוא סיפר לבית המשפט שזו עילה מוצדקת לגירושים, וזה הסכים אתו ללא עוררין. השניים היו נשואים כעשור ואין להם ילדים.



על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הגבר סיפר לשופט ולחבר המושבעים כי אינו יכול לסבול עוד את הרגלי ההיגיינה המזוויעים של אשתו, או ליתר דיוק העדרם. לדבריו, אשתו, שידוע רק ששמה לין, מתקלחת רק פעם בשנה וכן שוטפת את שיערה ומצחצחת שיניים לעיתים רחוקות בלבד. העובדה שהיא מסרבת להתקלח, אמר, היא בגדר עינוי שאין לתארו במילים. 



הגבר האומלל, שביקש להישאר אנונימי, סיפר שההיגיינה של לין הייתה מוטלת בספק עוד לפני שהתחתנו, בזמן שרק החלו לצאת. עם זאת, באותם ימים המצב היה טוב יותר, שכן היא נהגה להתקלח פעם בשבוע. על פי ה-Taipie Times, התפנית חלה לאחר החתונה, כשאחריה הרגלי ההיגיינה של לין התדרדרו עוד ועוד. בחלוף השנים, המקלחות השבועיות של לין הפכו בהדרגה למקלחות חודשיות, דו-שנתיות ולבסוף לפעם בשנה בלבד. בשל כך, השניים שכבו רק פעם בשנה, ועל כן גם לא הייתה להם אפשרות משמעותית לנסות ולהביא לעולם ילדים.


סיפר שהעובדה שאשתו לא מתקלחת היא בגדר עינוי אדיר. אילוסטרציה: אינגאימג
סיפר שהעובדה שאשתו לא מתקלחת היא בגדר עינוי אדיר. אילוסטרציה: אינגאימג


הפכו מובטלים וחסרי כל

מעבר לכך שלין סרבה להתקלח, השניים, כך עולה מהדיווחים, גם היו מובטלים. לטענתו של הגבר האומלל, לין שכנעה אותו לא לעבוד, ולהישאר במקום זאת בבית ולטפל באביה החולה. "הייתה לי הזדמנות לעבוד כשומר בניין", סיפר, והוסיף שלין אמרה לו שזו עבודה מבזה וביקשה שלא יקבל את ההצעה. כיוון שלא היו להם הכנסות, אמה של לין שילמה על כל הוצאותיהם, איתן הסתדרו בקושי רב. לדבריו מצב זה גרם לכך ש"הפכנו עניים, שכן לאף אחד מאתנו לא הייתה עבודה". המשמעות של זה הייתה גם שלא היה להם כסף לביטוח בריאות, על כן הם לא יכלו ללכת לרופאים ולקבל טיפולים להם נזקקו. 
 
לאט אך בעקביות, המצב בין השניים התדרדר עוד ועוד, עד שב-2015, הגבר עזב את הבית ומצא עבודה בעיר סינצ'ו. חודש לאחר מכן, לין הופיעה בעבודתו ודרשה ממנו להתפטר. זה, לדבריו, היה הרגע בו החליט סופית כי עליו להתגרש ממנה. לין התנגדה לכך, וכשהטיח בה את האשמותיו אמרה שהוא משקר. כשהתלונן על הוריה, טענה שהם התייחסו אליו כאל בנם. מנגד, אימה של לין טענה שכלל לא רצתה לממן את בני הזוג.

השופט קבע כי אין תקווה

לשמחתו הרבה של הגבר, בית המשפט המחוזי החדש של מחוז טאיפיי פסק לטובתו והעניק לו גט. השופט קבע שאין שום סיכוי שהנישואים של השניים יצליחו, הן בשל המחלוקת על עבודה ומטלות משפחתיות, והן בשל מחלוקת על היגיינה. גם העובדה שהם פרודים כבר שנתיים שימשה לטובתו של הגבר. לין התנגדה לפסיקה, אך נאלצה לקבל אותה בלית ברירה. נכון לעכשיו, לא ידוע האם שינתה את דרכיה והחלה להתקלח ולצחצח שיניים לעיתים קרובות יותר.