בין אם נרצה להודות בזה ובין אם לא, האמת היא כזו - כולם בוגדים, ללא הבדלי דת, גזע, מין ומעמד כלכלי. עם זאת, הסיבות בגללן אנשים עושים זאת פחות ברורות, והן מורכבות ורבות יותר ממה שנהוג לחשוב. אף על פי כן, חוקרים טוענים שמצאו שבע סיבות עיקריות לכך שאנשים בוחרים להפר אמונים, ומפרטים על כך במחקר חדש.



על פי המחקר, שפורסם ב- Journal of Sex Research, ישנן שבע סיבות עיקריות לכך שאנשים בוגדים בבני זוגם. אל המסקנות הללו הגיעו חוקרים לאחר ששאלו 495 צעירים וצעירות האם בגדו בבני זוגם, ואם כן למה עשו זאת. אלו הסיבות העיקריות לכך, על פי תשובותיהם.

1. כבר לא אוהבים

גם אם שני אנשים מאוהבים עד מעל לראש, זה לא אומר שהתחושות הללו יישארו לנצח. למעשה זו הייתה הסיבה השכיחה ביותר לבגידה, וכ-77% מהמשתתפים טענו שבגדו בבני הזוג שלהם כי כבר לא הרגישו כלפיהם אהבה. יחד עם זאת, חלק טענו שההפך הוא הנכון, ושפנו לבגידה כי חשו שהצד השני כבר לא אוהב אותם. 

חלק מהמשתתפים סיפרו שבגדו כי הפסיקו לאהוב את בני זוגם. צילום: אינגאימג
חלק מהמשתתפים סיפרו שבגדו כי הפסיקו לאהוב את בני זוגם. צילום: אינגאימג

2. רוצים עוד שותפים במיטה

יתכן שחיי המין שלנו דומים לאלו של בעלי החיים יותר ממה שהיינו רוצים להודות בכך, שכן זו הייתה הסיבה השנייה בשכיחותה לכך שאנשים בחרו לבגוד. למרות זאת, לחוקרים היה חשוב להבהיר ש"הרצון בגיוון בפרטנרים מיניים" לא קשור לביצועים של הנבגדים, אלא לחוסר היכולת של הבוגד להסתפק בפרטנר מיני אחד.

3. לא מרגישים מחויבות

בין אם בני זוג נמצאים יחד חודש, ובין אם הם נמצאים יחד שבע שנים, תחושת מחויבות היא אישית, משתנה ולא מובנת מאליה. לעיתים היא אפילו כלל לא קיימת, גם אם מדובר בקשר ארוך טווח. אי לכך, זה לא מפתיע ש-41% מהמשתתפים ציינו את היעדר תחושת מחויבות לצד השני כסיבה לכך ששכבו עם אחרים. 

4. בגידה מקרית

זה יכול להישמע כמו התירוץ הכי שחוק, אבל עבור מעל מחצית מהמשתתפים מדובר בסיבה אמיתית ולגיטימית לחלוטין. הייתי שיכור/ עישנתי ג'וינט/ זה היה בלהט הרגע- כל אלו שימשו לא מעט מהמשתתפים שסיפרו שלא היו נאמנים לפרטנרים שלהם. באשר לבגידה תחת השפעה, החוקרים מציינים שאומנם אלכוהול פוגע ביכולת השיפוט שלנו, אך הוא לא הפוך אותנו לאדם אחר. במילים אחרות, חפשו תרוץ אחר.
 
עשו סקס עם אחר כדי לעלות את הביטחון העצמי. צילום: אינגאימג
עשו סקס עם אחר כדי לעלות את הביטחון העצמי. צילום: אינגאימג

 

5. לנפח את האגו

מסיבות רבות ומגוונות אנשים עשויים לחוש חוסר בטחון, כלפי עצמם, כלפי הביצועים שלהם במיטה, כלפי אהבתו של בן הזוג. תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, זה מה שגרם למעל מחצית מהמשתתפים (57%) לבגוד בבני הזוג שלהם. האם סקס עם אדם מחוץ למערכת היחסים באמת נתנה להם טפיחה על האגו, זו כבר שאלה אחרת.

6. כעס

לפעמים אנשים בוחרים לבגוד מתוך רצון לנקום, בגלל שבן הזוג בגד בהם קודם או בגלל שהוא פגע בהם בדרך אחרת. כך או כך, 43% טענו שזאת הייתה סיבה טובה מספיק לעשות סקס עם אדם אחר. עם זאת, הם לא ציינו אם הבגידה הפכה אותם לכעוסים פחות.

בוגדים בשביל הסקס. צילום: אינגאימג
בוגדים בשביל הסקס. צילום: אינגאימג

 

7. חרמנות

נהוג לחשוב כי זו הסיבה הבלעדית בגללה אנשים בוגדים, כשלפעמים זה נכון או מגיע יחד עם סיבות נוספות. למעשה, כשליש מהמשתתפים אמרו שזו הסיבה שעשו סקס מאחורי הגב של בני הזוג, ובאופן לא מפתיע רובם היו גברים. מנגד, נשים נטו יותר לציין הזנחה רגשית מצד בן הזוג כסיבה לכך שבגדו.