רופאים ממליצים, ובצדק, שלא לנסות להחניק שיעול, כיוון שזו הדרך הטבעית של הגוף להיפטר מחיידקים, וירוסים וגופים זרים. יחד עם זאת, גם עם זה לא כדאי להגזים, כפי שלמדה לאחרונה אישה אחת, שלקחה את עצת הרופאים צעד אחד רחוק מידי והשתעלה כל כך חזק עד שנשברה לה צלע. למרות שמדובר במקרה שקורה לעיתים רחוקות, הוא עדיין בגדר תרחיש אפשרי ולא הכי נעים, שעדיף להימנע ממנו.



על פי ה- the New England Journal of Medicine, כשהאישה, בת 66 ממסצ'וסטס, הלכה לרופא שלה, היא התלוננה על שיעול יבש וכאבים בצד ימין בפלג גופה העליון, שנמשכו שבועיים. היא אובנה כחולה בשפעת וקיבלה תרופה עבורה, אך זו לא הקלה על התסמינים שלה. חמישה ימים לאחר מכן, האישה חזרה אל הרופא, הרימה את החולצה שלה והראתה לרופא סימן ענקי כהה בצד הימני בפלג גופה עליון. למרבה המזל, הרופא הבין סוף סוף שלא מדובר בשפעת אלא משהו מורכב וחמור יותר.



 the New England Journal of Medicine :השתעלה ושברה לעצמה צלע. צילום
the New England Journal of Medicine :השתעלה ושברה לעצמה צלע. צילום


בבדיקת ה-CT שעברה האישה, נמצא שהיא סובלת משבר בצלע התשיעית שלה, וכן שהחלק שנשבר נפרד מן הצלע לחלוטין. מבדיקות נוספות שנערכו, התברר גם שהיא סובלת משעלת, מה שגרם לה מלכתחילה להשתעל בצורה כה חזקה. האישה הופתעה מהאבחנה, שכן קיבלה בעבר טיפול נגד שעלת ולדבריה גם לא באה במגע עם אנשים חולים. למרבה המזל, האישה החלימה לחלוטין לאחר שקיבלה את הטיפול המתאים- אנטיביוטיקה וניתוח. משפחתה וחבריה קיבלו גם הם טיפול מונע כדי לוודא שלא ידבקו במחלה המדבקת.

שעלת היא מחלה שלרוב אינה מסוכנת, אך במקרים חריפים עלולה לגרום לסיבוכים כמו צלעות שבורות. התסמינים הראשוניים של המחלה דומים למחלות שכיחות אחרות, וכוללים נזלת, עיניים דומעות, כאב גרון וחום. השיעול החריף מתחיל לרוב שבוע לאחר מכן.