אין דבר מפחיד יותר מאשר לצאת מהליך רפואי מורכב, ולהבין שהרופא שלך עשה טעות חמורה. אם הוא מסרב לבדוק ולוודא שהכול כשורה, זה בוודאי לא עוזר. אך זה בדיוק מה שקרה לתושבת צרפת, שתובעת את המנתח שלה כי שכח בתוכה ציוד רפואי, אותו "ילדה" בייסורים.



לדבריה של האשה בת ה-48, הרופא אמר לה ש"הכל התנהל כשורה", לאחר שעברה הליך אבלציה (הסרה) של רירית הרחם - הליך שמטרתו הפסקת המחזור החודשי, עבור מי שלא מעוניינת להביא ילדים. אבל זמן קצר לאחר מכן הכל לא התנהל כשורה, והיא החלה לסבול מכאבי תופת. "הרגשתי כאילו מישהו דוקר אותי עם סכין בבטן", סיפרה לחדשות Le Parisien.  "אבל חשבתי שזה קשור לניתוח". היא הוסיפה ש"באופן טבעי דיברתי על זה עם האחיות והמנתח. הוא רשם לי משככי כאבים, בלי לערוך לי בדיקות נוספות".


לצערה הרב, גם כאשר חזרה לביתה, הכאבים האיומים המשיכו והתרופות שקיבלה לא עזרו כלל. הסבל היה כה אדיר, עד שלא הייתה מסוגלת אפילו לישון או להתפנות. "לאחר שלושה ימים של כאבים איומים בחלק התחתון של הבטן, התחלתי לחוש גם התכווצויות חזקות, עד שלבסוף יצאו ממני כפפות וחמישה קומפרסים", הסבירה. אותו הליך "לידה" מייסר נמשך מספר שעות, והותיר אותה מתבוססת בשלולית של דמה.
 
ילדה כפפות וקומפרסים. אילוסטרציה: אינגאימג
ילדה כפפות וקומפרסים. אילוסטרציה: אינגאימג


האשה סיפרה כי היא מבינה שאנשים עושים טעויות, אך מה שהדהים אותה היה היחס המזלזל של המנתח, כאשר פנתה לעזרתו. "הוא מיד המעיט מהחומרה של מה שעברתי ושם את האשמה על האחיות. הוא לא התנצל", הסבירה. הוא אף הוסיף בבוז ואמר לה ש"אם את לא מרוצה, צרי קשר עם חברת הביטוח שלי. אני מבוטח היטב". לדבריה היחס שלו כלפיה הוא שהוביל אותה לבסוף להחלטה לתבוע אותו. 

לטעויות של הרופא היו השלכות חמורות רבות עליה, ובשל מצבה לא הייתה מסוגלת להגיע לעבודה במשך מספר חודשים. כמו כן, היא סובלת מאז מזיהום כרוני בדרכי השתן, וזקוקה לטיפול פסיכולוגי כדי להתמודד עם הטראומה שעברה. "למרות הסבל שלי היה לי מזל, יכולתי גם למות", סיפרה. "לא הייתי רוצה שזה יקרה לאחרות". בימים אלו המשפט נמצא בעיצומו, אך עדיין לא ידוע מה הוא הסכום שהאשה דורשת מהמנתח.