מאז שחר ההיסטוריה, נשים נחשבו כמי שממהרות להתחתן ולהביא ילדים לעולם. אבל כיום ידוע שגם גברים הם "לחוצי חתונה", תופעה שבולטת בייחוד אצלנו בישראל. למעשה, על פי סקר חדש שנערך לאחרונה, גברים ממהרים למסד את הקשר יותר מאשר נשים. הפער הזה באופן לא מפתיע גם מוביל להרבה הצעות נישואים כושלות, שהוגדרו בידי הנסקרים כ"אסון".



בסקר, של חברת interrail, השתתפו 2,000 גברים ונשים מאירופה, שנשאלו בין היתר על הזמן האידאלי להציע בו נישואים או לקבל הצעת נישואים. למרות שמעל מחצית (57%) הסכימו שנישואים הם צעד הכרחי בקשר רציני, לא הייתה הסכמה על הזמן בו הם מתבצעים. מתשובותיהן, נראה שנשים פחות ממהרות, ומעדיפות לחכות שנתיים ושבעה חודשים עד לקבלת הצעת הנישואים. לעומתן, גברים נטו לרוב לחכות שנתיים וארבעה חודשים עד שירדו על ברך אחת במיקום רומנטי. בשל פערים אלו, זה לא מפתיע שמעל שליש העידו שהצעת הנישואים שקיבלו או העניקו הסתיימה באסון מוחלט. סיבה נוספת לכישלון על פי אחד מכל שלושה, הייתה שהמקום בו התבצעה ההצעה לא היה מספיק רומנטי. ההצעה האולטימטיבית? על פי מעל מחצית מהמשתתפים היא צריכה להיות בזמן חופשה עם אהוב לבם, ביעד רומנטי כלשהו בחו"ל.



רוצים להתחתן, אך לא באותו בזמן. צילום: אינגאימג
רוצים להתחתן, אך לא באותו בזמן. צילום: אינגאימג


כאשר המשתתפים התבקשו לפרט על מקומות מועדפים להצעות נישואים, באופן לא מפתיע יעדים באיטליה היו הפופולריים ביותר. למעשה, איטליה אף הצליחה לעקוף את צרפת כאתר רומנטי לכרוע בו ברך. לצד מקומות אלו, גם סקוטלנד, יוון ויורקשייר דורגו כמקומות רומנטיים טובים לשאול בהם את השאלה המיוחלת.
 

היעדים הרומנטיים ביותר להצעות נישואים למי הסקר:
 
1. ונציה
2. מגדל אייפל
3. רומא
4. אזור האגמים, אנגליה
5. פירנצה
6. האי סקיי, סקוטלנד
7. מרפסת ג'ולייט, ורונה, איטליה
8.מזרקת טרווי, רומא
9. אויה, סנטוריני, יוון
10.רכבת מורס, צפון יורקשייר