כבר מזמן הוכח שטיסות הן בטוחות יותר מאשר כלי רכב קרקעיים, וסטטיסטית יש יותר סיכוי שמשהו ישתבש בכביש מאשר בכלי טייס. אבל כמובן שגם בטיסות יכולות לצוץ לעתים תקלות, והן לא פחות מבהילות ומסוכנות. זה מה שקרה לאחרונה במהלך טיסה ממוסקבה לוולגוגרד, לאחר שמטען נייד עלה באש.

האירוע המבהיל התרחש בשבוע שעבר במטוס של חברת אירופלוט איירליינס, זמן קצר לאחר שנחת בנמל התעופה הבינלאומי של וולגוגרד, בדרום מערב רוסיה. על פי עדויות של הנוסעים, האש פרצה בזמן שהם עמדו בין המושבים והתכוננו לרדת מהמטוס. "כבר התכוננו לצאת, כאשר החל לצאת עשן מאחד המטענים, שבמהרה עלה באש. האש כובתה תוך פחות מדקה, אבל מספר נוסעים נבהלו", סיפר אחד הנוסעים. לדבריו, בשל הבהלה חלק מהנוסעים פתחו את מגלשת החירום ויצאו באמצעותה.

והמטען והמכשיר ההרוסים. צילום מסך: יוטיוב
והמטען והמכשיר ההרוסים. צילום מסך: יוטיוב



עם זאת, על פי הדיווחים המקומיים, רוב הנוסעים שמרו על קור רוח כאשר האש פרצה, ויצאו בדרך הרגילה. כפי שניתן לראות גם מסרטונים שצולמו מהאירוע, רוב הנוסעים היו יחסית רגועים, ושיתפו פעולה עם אנשי צוות כדי לכבות את האש. האש כובתה לבסוף באמצעות בקבוקי מים מינרלים ומטף כיבוי אש. המטען יחד עם המכשיר השרוף נלקחו כראיה, וחקירה בנושא נמצאת כעת בעיצומה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת, איש לא נפצע במהלך האירוע.

הנוסעים פונו במהירות מהמטוס בשל השרפה. צילום מסך: יוטיוב
הנוסעים פונו במהירות מהמטוס בשל השרפה. צילום מסך: יוטיוב



הנוסעים ואנשי הצוות מכבים יחד את האש





המכשיר והמטען ההרוסים שגרמו לשריפה