מרבית הטיסות בעולם הן בטוחות, ולכך יש גיבוי סטטיסטי שאמור להרגיע את כל מי שאוהב לטוס לחו"ל. אבל כמו כל דבר אחר בעולם הזה, גם מטוסי נוסעים אינם מושלמים, ולעיתים גם בהם יש תקלות, חלקן מפחידות יותר מאחרות. זה בדיוק מה שקרה לאחרונה בניגריה, כאשר נוסעים מבוהלים שמעו וחזו במו עיניהם בדלת החירום של המטוס נופלת. בעקבות זאת, רבים פנו לרשתות החברתיות כדי להביע את מורת רוחם וכן הפיצו תיעוד מהאירוע.



המקרה המבהיל התרחש בטיסה של חברת "דנה אייר" מלאגוס, לבאבוג'ה, בדיוק בזמן הנחיתה בשדה התעופה. נוסעים מבוהלים טענו שהדלת אף הייתה בעייתית במשך כל הטיסה, עוד לפני ההגעה אל היעד. "דלת היציאה הייתה לא יציבה לאורך כל הטיסה. ברגע שנחתנו, היא נפלה. זה היה מאוד מפחיד", כתב אחד הנוסעים, אולה בראון, בחשבון הטוויטר שלו. "הייתי קרוב יותר לחלק הקדמי של המטוס, אז כששמעתי את הרעש חשבתי שזה פיצוץ. לא הבנתי שזו הדלת שנפלה". 


 
הדלת נפלה ברגע שהמטוס נחת. צילום: טוויטר
הדלת נפלה ברגע שהמטוס נחת. צילום: טוויטר

 
מנגד, דובר החברה, קינגסלי אזנווה, ניסה להרגיע את הרוחות וטען שלא מדובר בתקלה של החברה. "אנו רוצים להבהיר חד משמעית שזה לא משהו שיכול לקרות ללא ניסיון מכוון של נוסע לפתוח את הדלת", סיפר אזנווה לחדשות premiumtimes. לדבריו, הדלת עוצבה כך שאין סיכוי שתפתח ללא הפעלת כוח של איש צוות או נוסע. "גם לא הייתה סכנת לבטיחות הנוסעים בשום שלב בטיסה", אמר. הוא הוסיף שהלחץ המופעל על המטוס בשעת הטיסה אינו מאפשר לדלת לרעוד, ובוודאי לא לצאת ממקומה בזמן הטיסה. גורמים נוספים בחברה מסרו שהנושא נמצא כעת בחקירה, על מנת להבין מה בדיוק אירע וכדי למנוע מצבים כאלו בעתיד.