החלטתו של בית ספר יסודי ביפן כי התלבושת האחידה תגיע מבית האופנה הנחשב של המעצב האיטלקי ג'ורג'יו ארמני עוררה את זעמם של ההורים, שמחו על העלויות הגבוהות, והגיעה עד לדיון בפרלמנט. מנהל בית הספר היסודי הציבורי טאימיי שבשכונת היוקרה גינזה בטוקיו, טושיטסוגו וודה, הודיע כבר בנובמבר האחרון כי הוא מתכוון להכניס דגמים חדשים של תלבושת אחידה בשנת הלימודים החדשה שתחל באפריל, הפעם מתוצרת ארמני.



עבור הסט הנוכחי - שכולל ז'קט, מכנסיים או חצאית, חולצה לבן או לבת וכובע - משלמים ההורים 17 אלף ין (155 דולר) לבנים ו־19 אלף ין (180 דולר) לבנות. אולם סט דומה של ארמני צפוי לעלות 40 אלף ין (כ־370 דולר), ואם מוסיפים גם סווטשירט, גרביים ותיק העלות מגיעה ל־80 אלף ין (730 דולר). ההחלטה עוררה תרעומת בקרב ההורים שלא היו מוכנים לספוג את העלויות הגבוהות של בגדי ארמני ואף הוגשו חמש תלונות נגד ההחלטה. "הופתעתי ותהיתי מדוע נבחרו מדים יוקרתיים עבור בית ספר יסודי", אמרה אחת האמהות.



למרות זאת, המנהל הבהיר כי הוא נחוש ליישם את ההחלטה. "קיבלתי את ההחלטה למען עתידו של בית הספר", כתב בהודעה שפרסם בסוף השבוע. "הייתי נבוך לנוכח התלונות על חוסר בהסבר ועל ההודעה המאוחרת ואני אעשה את כל מאמציי להסביר את זה".



הסוגיה הגיעה ביום חמישי שעבר גם לפרלמנט, כאשר חבר הפרלמנט מהאופוזיציה, מנאבו טראדה, ציין כי מאחר שמדובר בבית ספר ציבורי, יש לקבוע "טווח מחירים". בתגובה, שר הכלכלה, טארו אסו, הבהיר כי "ברור שזה יקר. יהיה קשה אם תלמידים לא יוכלו לשלם על כך". שר החינוך, יושימסה היאשי, הוסיף כי נשקלים צעדים שיוכלו להקל על ההורים לרכוש את המדים החדשים.