על פי האמונה הרווחת אנשים מגיעים לשיא המיני שלהם מוקדם בחייהם, ואלו שנמצאים בגילאי הזהב יכולים לנשק לשלום את חיי המין שלהם. אבל לפחות לפי סקר שנערך לאחרונה בארה"ב, מדובר במיתוס וההנאה האמיתית מתחילה בגילאים הרבה יותר מאוחרים. למעשה, מהסקר של חברת singlesinamerica, בו השתתפו 5,000 רווקים ורווקות, עולה שאנשים הכי נהנים מחיי המין שלהם בשנות ה-60 לחייהם. ליתר דיוק, נשים מגיעות לשיא המיני שלהן בגיל 66 וגברים בגיל 64.



זה אומנם סותר את כל מה שנהוג לחשוב, אבל יש בתוצאות האלו די הרבה היגיון. לדבריה של פסיכולוגית הסקס הניו-יורקית מדלן קסטלנוס, יחסי מין הם מספקים יותר עבור אנשים בתקופה זו בחייהם מפני שהם כבר מנוסים, יודעים מה הם רוצים וחופשיים לחקור עוד את המיניות שלהם. "כשאנחנו מתבגרים אנחנו יודעים יותר טוב מה אנו מעדיפים מבחינה פיזית", הסבירה קסטלנוס ל"דיילי מייל".



תוצאות הסקר מעודדות ומצביעות על כך שחיי המין משתפרים עם הגיל, כך שיש בהחלט למה לצפות. למעשה, במחקר אחר שפורסם ב-National Commission on Aging נמצא שאנשים, בייחוד נשים, טענו שסקס בשנות ה-70 לחייהן היה מספק לפחות כמו הסקס שעשו כשהיו בנות 40. זה נובע בעיקר מפני שדווקא בגילאים אלו, רבים פתוחים יותר מבעבר להתנסות מינית. "רבים מהם בעלי ניסיון מיני מצומצם, שהוגבל בידי בני הזוג שלהם", הסבירה קסטלנוס. כך למשל, רווקים בני 60 פלוס שהיו במערכות יחסים ארוכות טווח בצעירותם, יכולים כעת "להמשיך לחקור את המיניות שלהם".

רוצה לבוא אלי לכוס תה? הסקס הכי לוהט בקרב בני הזהב. צילום: אינגאימג
רוצה לבוא אלי לכוס תה? הסקס הכי לוהט בקרב בני הזהב. צילום: אינגאימג



מחקרים קודמים בנושא מצאו שבניגוד לאמונה הרווחת קשישים נוהגים לבלות זמן רב בפעילות מינית, עם אחרים, או עם עצמם. מחקר מ-2007 שהתפרסם ב-The New England Journal of Medicine, מצא שרוב האנשים בגילאים מבוגרים, נשואים או בזוגיות, היו פעילים מינית גם בשנות ה-80 וה-90 לחייהם. רבים מהם דיווחו כי קיימו יחסי מין, מין אורלי ואף אוננו בגילאים אלו.