לכל אחד מאיתנו יש חלומות, שמשתנים ומחליפים פנים ככל שאנחנו מתבגרים. אבל בעוד הרוב מפנטזים על זכייה בלוטו, מגורים בחו"ל או קריירה משגשגת, יש מי שהחלומות שלהם קצת יותר מוזרים. תוכל להעיד על כך גבריאלה ג'יראקובה, 18, מפראג, צ'כיה, שכעת הולכת בעקבות החלום שלה להפוך לבובת ברבי אנושית.

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

תמיד שואלים במקרים כאלו איפה ההורים בתמונה, במקרה הזה הם אלו שמממנים לגבריאלה את כל הוצאותיה. מידי חודש היא מקבלת מהם כ-1,400 דולרים בחודש (כ-4850 ש"ח), אותם היא מוציאה על בוטוקס, תוספות שיער, איפור קבוע, ניתוחים פלסטיים וכל הדרוש להשלמת מראה הבובה. את השינויים הדרסטיים החלה גבריאלה בגיל 16, כשהניתוח האחרון שעברה בינתיים הוא ניתוח הגדלת חזה (שעלה לה כ-4,500 דולרים). כעת שמלאו לה 18 היא מתכננת להתפרע ולעבור עוד המון ניתוחים, ביניהם הגדלת ישבן, הגדלת חזה נוספת והסרת צלעות.

גבריאלה, לפני הניתוח. צילום: אינסטגרם
גבריאלה, לפני הניתוח. צילום: אינסטגרם


למרות שעברה ניתוחים פלסטיים רבים ששינו את המראה שלה מקצה לקצה, לטענתה של הצעירה אין לה בעיה של ביטחון עצמי. "תמיד הייתי מרוצה מעצמי", הסבירה ל"דיילי מייל". "העובדה שאני אוהבת יופי מלכותי לא אומרת שאי פעם סבלתי מדימוי עצמי נמוך. אני לא מאמינה באמינה במראה טבעי. אני חושבת שאין כמעט שום דבר טבעי כיום". 
 
זה לא באמת יפתיע אף אחד שמקור ההשראה של גבריאלה הוא אוסף הברביות שלה, וכן נשים שעברו הליכים דומים. אבל למרות שהחלום שלה הוא להראות כמו אחת הבובות האהובות עליה, היא מודה שהדרך אל היעד אינה קלה: "לוקחות לי שלוש וחצי שעות להתכונן כל יום. אורח החיים הזה אינו קל בכלל. לתחזק את המראה שלי זה קשה מכל הבחינות, כלכלית, פיזית וגם נפשית". 
 


אחד הקשיים הכי גדולים לדבריה הוא הלחץ הסביבתי: "יש עלי לחץ אדיר מצד התקשורת. המעריצים שלי, השונאים שלי, מכולם". זה החל בעיקר לאחר שפרסמה תמונות שלה באינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות, והחלה לצבור הכרה. מאז, היא מקבלת לצד הפידבק החיובי גם המון ביקורת, בעיקר על כך שהיא משפיעה לרעה על צעירים. "הרבה אמהות מגנות אותי בטענה שאני משפיעה לרעה על ילדים ומשמשת דוגמה לא חיובית", הסבירה. "אני מאמינה שאני מהווה דוגמה טובה יותר מאשר רוב הסלבריטיז, שעושים סמים, מחליפים בני זוג כל הזמן או אפילו מעורבים בסקנדלים. ילדים צופים בכל זה ולהורים שלהם לא אכפת".
למרות שהם ממנים את ניתוחיה, גם הוריה של גבריאלה מבקרים את הדרך בה בחרה, אבל עדיין עומדים לצידה. "אמא שלי שמחה לראות שאני הולכת בעקבות החלום שלי, ושמחה שאני עושה מה שמשמח אותי, אבל היא לא מתלהבת מהניתוחים הפלסטיים", הסבירה גבריאלה. אימה, רומאנה, 53, סיפרה על הרגשות המעורבים שלה ושל בעלה על החלום של ביתה: "אני דואגת לבריאות שלה אין שום ספק לגבי זה, אבל זו החלטה שלה ואני מכבדת את זה. יש לה יופי טבעי, היא תמיד תהיה יפה. מה שחשוב הוא שהיא תהיה שמחה ותגשים את החלום שלה". לדבריה של רומאנה, ביתם "הכינה אותנו לכך בהדרגה, אבל לא היה לנו מושג עד כמה רחוק היא תלך עם זה". 
 


מעבר לכך שהיא מתכננת להמשיך עם הניתוחים, גבריאלה גם רוצה לעבור לארה"ב כדי להתפרסם בזכות המראה שלה: "אני בטוחה שאגיע לשם יום אחד. אני רוצה לגור בלוס אנג'לס ולהתפרסם בזכות מראה הברבי שלי. אני רוצה גם לעבור ניתוחים פלסטיים נוספים. אני מרוצה מעצמי לאחר כל ניתוח, אני מרגישה סקסית עכשיו אבל אני עדיין לא שם".