בימינו גירושים הם נורמטיביים עד כדי כך שנדמה שזה הפך לאופנה. אבל בעוד שבדרך כלל אנשים מתגרשים בגלל בגידה או חוסר אהבה, יש מי שעושים זאת בגלל סיבות שנראות די תמוהות. כך למשל קרה לאחרונה במצרים, כשאישה הגישה בקשה להתגרש מבעלה בגלל שלא קנה לה שווארמה. זה אומנם נשמע כמו סיבה שטחית לסיים נישואים, אבל האישה, סמאייה שמה, טוענת שזה היה רק הקש האחרון.



ארבעים ימים בלבד לאחר שנישאו, סמאייה הבינה שעשתה טעות מרה כשנישאה לבעלה אחמד. השניים התחתנו במסגרת נישואים מוסדרים מראש, לאחר שיצאו יחד חודשיים בלבד. הזמן הזה, מסתבר, לא הספיק כדי לחשוף צד מכוער מאוד באישיות של אחמד.



בבית המשפט זאנאנירי במצריים, סיפרה סמאייה בת ה-30 שרק לאחר החתונה הבינה אל מי נישאה. כבר ביום הראשון כזוג נשוי, אחמד סיפר לסמאייה שהוא שונא לצאת לבלות כי לדעתו מדובר בבזבוז כסף. היא התייחסה לזה בביטול, ולא הבינה עד כמה הוא רציני, אבל בכל יום שעבר הוא הראה לה שוב ושוב עד כמה הוא לא אוהב להוציא כסף, והיחסים שלהם התדרדרו במהרה.



סמאייה אמרה לחבר השופטים שהיא לא מבינה למה אחמד, מורה במקצועו, כל כך דואג לכסף, וציינה שהוא מרוויח מספיק בשביל לכלכל את שניהם. על פי הדיווחים המקומיים, היא הסבירה שהוא לא מוכן להוציא כסף על דבר, כולל אוכל.



כך למשל, לפני שהוא יוצא לעבודה הוא בודק כמה פרוסות לחם נשארו, כדי שידע אם חסרות פרוסות כשהוא חוזר. סמאייה סיפרה שפעם אחת לאחר שיצא לעבודה אכלה פרוסה, וכשאחמד חזר הוא ספר אותן שוב ורתח מזעם כשהבין שאחת מהן חסרה. הוא הסביר לה בכעס שמותר לה לאכול רק אורז ואטריות במהלך השבוע ולחם רק בסוף השבוע.

 
גילתה שבעלה לא אוהב להוציא כסף, גם לא על שווארמה. צילום: אינגאימג
גילתה שבעלה לא אוהב להוציא כסף, גם לא על שווארמה. צילום: אינגאימג


על פי חדשות indianexpress, סמאייה סיפרה למשפחתה על הקמצנות של הבעל, אבל קרוביה אמרו לה לא לדאוג ולהיות סובלנית, ושהוא ישתנה עם הזמן. אבל הם טעו בגדול. "בעלי גם מתקמצן בדיבור; כשאני מבקשת ממנו שידבר איתי, זה מסתיים בזה שאני מדברת עם עצמי רוב הזמן", סיפרה לשופטים. 
 
בהמשך סיפרה להם על אירוע השווארמה, שגרם לה להבין שהיא חייבת לעזוב את אחמד. סמאייה הסבירה שיום אחד התחננה בפניו שיצאו לשתות ולהתאוורר, והוא הסכים בלי הרבה רצון. אבל כאשר היא ביקשה ממנו שאוורמה כי הייתה רעבה, הוא מיד אמר לה שזה לא הולך לקרות ושהם סיכמו שהם יוצאים רק לשתות.

"הוא האשים אותי שאני משתמשת בו כדי לקנות אוכל ושתייה", הסבירה. "כשהוא סרב לקנות לי שווארמה כעסתי. הוא מצידו המשיך להאשים אותי גם באוטו, קרה לי צבועה ואמר שזו הייתה טעות לצאת". לאחר הריב הזה סמאייה חזרה לבית הוריה והגישה בקשה להתגרש. היא אמרה לשופטים שהיא יכולה לחיות ולו רגע אחד ליד בעלה "החולה". בימים אלו, היא ממתינה להחלטת בית המשפט. נקווה שהיא כבר הספיקה לאכול הרבה שווארמה מאז.