מדענים גילו את הקעקוע העתיק ביותר בעולם חבוי על מומיה מצרית עתיקה שהוצגה בפומבי במוזיאון הבריטי בלונדון במאה השנים האחרונות. עד כה, כל מה שהחוקרים והמבקרים היו יכולים לראות היו כתמים כהים וקלושים על זרועו הימנית של האיש. אבל סריקה באור אינפרא-אדום שנערכה לאחרונה חשפה שהסימנים הם למעשה קעקועים שמייצגים שני בעלי חיים - שור בר ענקי וחיית בר צפון אפריקאית שדומה לעז. יתכן שהאיש קועקע כדי שיוכל להציג עוצמה ומאצ'ואיזם. ברחבי העולם העתיק, שני בעלי החיים ייצגו עוצמה גברית, פוריות ויצירה.

הקעקועים נעשו לפני כ-5,200 שנים. לצד קעקועים על אדם אירופאי מעידן הנחושת שהשתמר בקרחון באלפים, המצרי הקדמון הוא האדם המקועקע העתיק ביותר שאי פעם נתגלה. עם זאת, על המומיה מהאלפים שמכונה "איש הקרח" נתגלו קבוצות מופשטות של נקודות. על המצרי, לעומת זאת, נתגלו הדוגמאות הידועות הראשונות של אומנות ציורית. 
המצרי הקדמון חי בתקופה שקדמה להירוגליפים ולכתב החרטומים ולכן אין תיעוד כתוב של האמונה הדתית של אותה עת. אך המיתולוגיה המצרית המאוחרת יותר ומיתולוגיות של תרבויות אחרות הן מתועדות היטב וכמעט בוודאות שהיו להן שורשים מאותה עת או עת קדומה יותר. השור שמופיע על אחד הקעקועים הוא של זן של שור בר ענקי שנכחד. הוא ככל הנראה היה הבסיס לאגדות הרבות על שוורים בעולם העתיק, בהן המינוטאור מכרתים במיתולוגיה היוונית. סביר להניח שהמצאת הקעקועים התרחשה מוקדם הרבה יותר באתרים רבים ברחבי העולם. 


הקעקוע על זרועה של המומיה. צילום: המוזיאון הבריטי
הקעקוע על זרועה של המומיה. צילום: המוזיאון הבריטי