פוליטיקאים יעשו הכל כדי ללכוד את תשומת הלב הציבורית, ולרוב יעשו זאת על ידי אמירות לא שגרתיות או העברת חוקים שנויים במחלוקת. אבל סנטורית אחת מרוסיה החליטה להעביר מסר באמצעות השיער שלה, והפכה ויראלית לא מהסיבות שייחלה להן. אומנם הקהל הרחב מכיר את ולנטינה פטרנקו, 62, והשיער שלה כבר זמן מה, אבל מידי כמה חודשים הוא שוב עולה לכותרות ומצליח לעורר עניין כל פעם מחדש. 



פטרנקו היא אישה רצינית שמייצגת את רפובליקת חקסיה,ומשמשת יו"ר הוועדה הרוסית למדיניות חברתית. אבל לא נראה שאת הקהל הרחב מעניין מה היא עושה, והם מעדיפים לדעת מה שהיער שלה עושה או יותר נכון למה הוא נראה כפי שהוא נראה. היא מצידה לא מתרשמת מכל ההמולה ולמען האמת די נמאס לה. "התעייפתי מלענות על השאלות סביב זה. פשוט יש לי שיער מתולתל. אני מרימה אותו עם כמה סיכות ראש", היא סיפרה לחדשות the Echo of Moscow.



ההשערה על פי כמה גורמים לא רשמיים היא שפטרנקו, כמו פוליטיקאיות רבות אחרות,חשה צורך להראות פחות נשית ופגיעה, על מנת שיילקחו ברצינות. מדובר במטרה מצוינת שעברה כנראה באופן חלקי בלבד.


הסנאטורית במבט מאיים. צילום: טוויטר
הסנאטורית במבט מאיים. צילום: טוויטר



ב-2012 פטרנקו עלתה לכותרות לאחר שהבהירה שאף אחד לא יגיד לה איך היא צריכה או לא צריכה להראות, הפעם בהקשר ללבוש. "להגיד לנו איך להתלבש פירושו ללכת רחוק מידי", היא סיפרה בזמנו מה דעתה על קוד הלבוש לחברי הפדרציה.



שיער עם נוכחות. ולנטינה פטרנקו, טוויטר
שיער עם נוכחות. ולנטינה פטרנקו, טוויטר



בימים אלו היא הפכה למקור השראה למאמים רבים בטוויטר, והתוצאות משעשעות למדי