בשורה טובה לכל הרווקים שבינינו ובאופן כללי למי שנהנה מזמן איכות עם עצמו. מחקר חדש הוכיח את מה שכולנו הרגשנו על מותנינו זמן רב, שלהיות בזוגיות גורם לנו לעלות במשקל. אל המסקנות הללו הגיעו חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד, אוסטרליה, לאחר שניתחו נתונים של 15,000 סטודנטים שהתפרסו על פני עשר שנים.



במחקר, שפורסם בכתב העת המדעי PLOS ONE, נמצא שזוגות שהגדירו עצמם מאושרים עלו בממוצע 5.8 ק"ג יותר מחבריהם הרווקים, זאת למרות שמתשובותיהם נוצר רושם שהם מנהלים אורח חיים בריא יותר. כשהחוקרים השוו תשובות של זוגות לאלו של רווקים, נראה היה שאלו שנמצאים בזוגיות צורכים יותר פירות וירקות, נוטים פחות לעשן והם גם נוטים יותר להימנע מג'אנק פוד. בכל הקשור לכושר, הם היו פעילים באותה מידה כמו חבריהם הרווקים.


משמינים מאושר? חוקרים מצאו שאהבה גורמת לאנשים לעלות במשקל. אילוסטרציה: אינגאימג
משמינים מאושר? חוקרים מצאו שאהבה גורמת לאנשים לעלות במשקל. אילוסטרציה: אינגאימג



אהבה משמינה?


התשובה לכך היא מורכבת, ובמידת מה אפשר להגיד שכן, להיות בזוגיות גורם לנו להשמין אבל לא מהסיבות שנדמה לנו. אחד ההסברים לכך לדעת החוקרים הוא, שאנשים שנמצאים בזוגיות פחות חשים דחף להרשים אחרים. "כשזוגות לא מרגישים צורך להראות מושכים ורזים, הם חשים יותר בנוח ולא חוששים לאכול יותר או לצרוך יותר מזונות עשירים בשומן וסוכר", הסבירה החוקרת המובילה במחקר סטפני סצ'ופי.



כפועל יוצא של זה, זוגות גם נוטים להגזים עם ארוחות רומנטיות עתירות אוכל ואלכוהול, וכן, התכרבלות על הספה עם המון חטיפים. גם כשזה נוגע לאירועים חברתיים אליהם הם מזומנים, אנשים שנמצאים בזוגיות לא יחושו צורך לעצור את עצמם ויאכלו יותר מחבריהם הרווקים. זוגות שיש להם ילדים נמצאים בצרות גדולות עוד יותר, לטענת החוקרים. לדברי סטוצ'י, זוגות כאלו גם נוטים לאכול את האוכל שהילדים לא אכלו. 



אורח חיים בריא גורם לעלייה במשקל


במבט ראשון נראה שישנה  סתירה בין התשובות של אנשים שנמצאים בזוגיות לבין העובדה שעלו במשקל. איך יתכן שהם מנהלים אורח חיים בריא יותר מרווקים, ומשמינים בעוד חבריהם נטולי הזוגיות נותרים באותו משקל? ובכן, ההסבר לכך יכול להיות שזה תלוי במשך הזמן שבני הזוג היו ביחד. כך למשל, אם הם העידו ששמרו על אורח חיים בריא יתכן שזה מה שהם עשו בהתחלה.



במשך השנים גורמים שונים כמו תחושות נוחות בזוגיות או ילדים גרמו להם לשנות את אורח החיים הזה. הסבר אפשרי נוסף הוא שרבים נוטים לענות תשובות לפי מי שהיו רוצים להיות, לפי תכניות עתידיות שלהם ולא לפי המצב הנוכחי בו הם נמצאים.