בנטו חתול הקלידים, אחד הכוכבים הגדולים של יוטיוב, שצולם כשהוא מנגן על פסנתר וכבש את לבם של מיליוני מעריצים, מת בגיל תשע. גולשים רבים מיהרו להביע את תחושותיהם הקשות בעקבות האובדן של כוכב הרשת המשופם. הבעלים צ'רלי שמידט הודיע בחשבון הפייסבוק שלו כי החתול הג'ינג'י מת וצירף סרטון פרידה המשלב את מיטב הקטעים של בנטו, בין השאר בנגינה על פסנתר או בביצוע משלו ללהיט Wrecking Ball של מיילי סיירוס.



"יום עצוב", כתב שמידט, תושב ספוקן שבמדינת וושינגטון, שסיפר באחד הקליפים כי אימץ את בנטו ממקלט לבעלי חיים בשנת 2010. "התברר שהייתה לנו אישיות דומה מאוד והחתול הזה גרם לי לעשות אמנות. הוא היה החבר הטוב ביותר שלי".



בנטו הפך לכוכב רשת ויראלי בזכות הסרטונים שבהם הוא צולם "מנגן" על אורגן חשמלי בעזרת כפות רגליו הקדמיות. בפועל היה זה שמידט ששיחק עם רגליו של החתול על מנת לגרום לו להיראות כאילו הוא מנגן. הסרטונים של בנטו זכו למיליוני צפיות ביוטיוב והוא גם הפעיל חשבון טוויטר וחשבון פייסבוק עם יותר מ־800 אלף עוקבים, ובנוסף כיכב בפרסומות ואף היה הפנים של קמפיין לאימוץ בעלי חיים.



 

על אף ההצלחה של בנטו, הוא לא היה חתול הקלידים הראשון. התואר שייך לפטסו, החתולה הקודמת של שמידט, שאותה הוא צילם מנגנת על הקלידים כבר בשנת 1984. שנים לאחר מכן ביקש שמידט מבתו להפוך את הקלטת לדיגיטלית מאחר שהיא החלה להיהרס. בשנת 2007 הוא העלה את הסרטון ליוטיוב והבלוגר בראד או פארל שיתף אותו והפך אותו להצלחה מסחררת, על אף שפטסו עצמה כבר לא הייתה בין החיים.

מיד אחרי שנודע על מותו של החתול, הוא זכה להספדים ברשת, והרבה גולשים לא הסתירו את כאבם על היעלמו של אחד מגיבורי התרבות של המאה ה־21. "אני בטוח שבנטו ניגן על קלידים כל הדרך לגשר הקשת בענן. בנטו היה באמת אחת התרופות הטובות ביותר בעולם שלי", כתב גולש אחר. "נגן, חבר שלי - תמיד תהיה במרחק של הקלקה אחת כשנצטרך דחיפה נוספת ביום שלנו". "נוח בשלום, נסיך יקר", צייצה גולשת אחרת. בתגובה נוספת נכתב: "תמיד שונאים לשמוע שסלבריטאי הלך לעולמו, במיוחד הגיבורים הגדולים ביותר שלך".