אם אתם חשים עייפות בימים האחרונים, כנראה שיש לכם סיבה טובה: ד"ר נרינה רמלקן, אשר מובילה את המחקר הבוחן כיצד לייצר שינה שקטה ואפקטיבית באוניברסיטת לידס, טוענת כי השינוי שנגרם כתוצאה מהזזת השעון שעה אחת קדימה עלול לפגוע באנשים שגם ככה שגרת השינה שלהם אינה יציבה, והם אינם ישנים את כמות השעות הנדרשת עבורם.

מחקר שפורסם לאחרונה בבריטניה קבע כי בריטים רבים, בהם ילדים, אינם זוכים לשנת לילה ערבה אשר מכילה את כמות השעות לה הם זקוקים. "שלא כמו אבות אבותינו, היום שנתנו מוסחת לעתים קרובות על ידי אורות לא טבעיים כגון אור מסך המחשב, הטלוויזיה והמכשירים הסלולריים. החשיפה הזאת עלולה להוביל להשפעה על איכות השינה ולעתים אפילו כשנדמה לנו שאנו שקועים בשינה עמוקה, אנחנו למעשה לא ישנים טוב כי איכות שנתנו ירודה ואז אנחנו קמים עייפים יותר".

עוד הסיפה מדענית השינה, כי אם אתם חלק מ-25 האחוזים מבני האומה אשר ישנים פחות מחמש שעות בלילה - ירידה לארבע שעות שינה בעקבות הזזת השעון תהווה שינוי דרסטי ועלולה להיות מסוכנת.
"בוסים צריכים לאפשר לעובדים שלהם לחטוף נמנום קצר במשרד במהלך שעות העבודה, זה יכול ליצור שינוי גדול. הפסקת השינה צריכה להתרחש בין שתיים לארבע, ולא לאחר מכן, כי הדבר עלול לפגוע באיכות שנת הלילה שלהם". ד"ר רמלקן אף ציינה כי שינה בלתי סדירה או מחסור בשעות שינה עלולים להוביל לדיכאון ומחלות לב.