על רקע התהודה הרבה שמעורר ברחבי העולם קמפיין MeToo#, הציגו שני חוקרים לתיאולוגיה קורבן נוסף של תקיפה מינית - ישו הנוצרי. קביעתם נובעת מכך שישו הופשט באלימות על ידי החיילים הרומאים לפני צליבתו. כפי שדיווח "הטיימס" הבריטי, במאמר שפרסמ ד"ר קייטי אדוארדס מאוניברסיטת שפילד, אשר מתמחה בתחום של התנ"ך בתרבות העדכנית ובחברה, ופרופ' דיוויד טומבס, חוקר תיאולוגיה מניו זילנד, ציינו השניים כי הקמפיין הנוכחי חשף את הנטייה "להכחיש, לבטל או להקטין את החשיבות וההשפעה של התעללות מינית".



על כן, כתבו השניים, אפשר לראות גם בישו קורבן של תקיפה מינית, היות שככל הנראה החיילים הרומאים הסירו ממנו את בגדיו והותירו אותו עירום לחלוטין. "זו הייתה הצגה רבת עוצמה של השפלה ואלימות על רקע מגדרי, ויש לראות בה מעשה של אלימות מינית והתעללות", אמרו החוקרים.



אדוארדס וטומבס הודו כי מדובר בטענה שעלולה להישמע מוזר, אולם לטענתם מדובר באקט שכוונתו העיקרית הייתה להשפיל. "הכרה בישו בתור קורבן התעללות יכולה לשנות מאוד את האופן שבו כנסיות פועלות ביחס לתנועות כמו MeToo#", סיכמו השניים.


המבט החדש והרענן הזה על סיפור הצליבה זכה לתגובות מעורבות. "אני לא חושבת שצריך להצהיר שישו הותקף מינית כדי שהנוצרים יתייחסו ברצינות לתקיפות מיניות", אמרה נטלי קולינס, שעומדת בראש ארגון שנלחם באלימות נגד נשים. מנגד, לינדה וודהד, חוקרת דת מאוניברסיטת לנקסטר, תמכה בתזה של החוקרים: "כשחושבים על זה, קשה שלא להגיע למסקנה שהצליבה של ישו כללה השפלה מינית".