מקרה טרגי בבריטניה זכה לסוף טוב, לאחר שארבעה ילדים ניצלו מהורים מתעללים, שבין היתר הכריחו אותם לצפות בסרטונים של דאעש. האירוע המחריד התפרסם השבוע בכלי התקשורת בבריטניה, אחרי שבית המשפט העליון קבע שהילדים יקבלו סוף כל סוף את הבית לו הם ראויים. על פי הדיווחים המקומיים, האחים, במקור מסומליה, אולצו לשבת מול סרטוני עריפת הראשים של ארגון הטרור, שכללו גם גופות, ובודדו מסביבתם.



הם ניצלו לאחר שהאחות הבכורה, 18, התקשרה למשטרה כדי לשים סוף להתעללות הקשה. על פי הדיווחים, היא סיפרה לשוטרים שהיא ואחיה "מוחזקים בבית, לא מורשים ללכת לבית הספר ומבודדים חברתית", והוסיפה שהם מורשים לצאת החוצה רק פעם בשלושה שבועות. כעת, בעקבות פסיקת בית המשפט, הארבעה, שכוללים מלבד האחות הבכורה שלושה בנים בני 10, 14 ,16, נלקחו בידי שירותי הרווחה עד שיזכו לבית חם ואוהב. יחד עם זאת, לא ברור האם יאומצו יחד או שישלחו לבתים נפרדים. 



למרבה הצער, האח הצעיר מבין הארבעה, שסובל גם מקשיי למידה, נותר בטראומה כה קשה ממה שעבר עד שאינו מסוגל לדבר. בשלב זה עוד לא ידוע האם אפשר יהיה לגרום לו לשוב לדבר. "הילדים התלוננו על כך שהוריהם הביעו תמיכה באלימות קיצונית והביעו דעות אנטישמיות, אנטי בריטיות, הומופוביות ואנטי לבנים, עמדות שהילדים דחו", נאמר בעת הדיון בבית המשפט. "הוריהם ניסו לעשות להם שטיפת מוח ולגרום להם לאמץ עמדות קיצוניות כשלהם". למרות כל הראיות, ההורים הכחישו את כל האישומים נגדם.