מאז שאנחנו נולדים ההורים מזהירים אותנו בשום פנים ואופן לא לבלוע עצמות כאשר אנחנו אוכלים עוף או דגים. משום מה, למרות ההזהרות, אפילו כאנשים מבוגרים אנו מדי פעם מוצאים את עצמינו אוכלים איזו עצם או שניים, אם בטעות או בכוונה. אבל בעוד כמות כזו לרוב לא תסכן אותנו, המצב עלול להשתנות במהרה אם מדובר בכמות מסחרית של עצמות, בעיקר אם הן דקות וחדות.



יוכל להעיד על כך גבר בן 63 ממחוז סצ'ואן, סין, שאכל דג קרפיון בשלמותו והתחרט על כך שבוע לאחר מכן, כשמצא עצמו בחדר מיון. אותו גבר סיפר לרופאים שישב במסעדה וזלל את הדג שהכיל המון עצמות, בלי לחשוב שזה עלול להיות מסוכן. הוא אומנם חש בכאבים חדים כשבלע את העצמות אבל המשיך לזלול בכל זאת במחשבה שהגוף שלו ידע לעכל אותן. בהתחלה הכל באמת התנהל קשורה והוא לא הרגיש רע, אך כמה ימים לאחר מכן כשניסה ללכת לשירותים נכשל וחש כאבי אדירים בישבנו.

הרופאים שלפו 100 עצמות מישבנו של הגבר. בתמונה: כמה מן העצמות שחולצו
הרופאים שלפו 100 עצמות מישבנו של הגבר. בתמונה: כמה מן העצמות שחולצו



על פי הדיווחים המקומיים, הגבר הבהיל עצמו מיד לבית החולים כשהוא סובל מכאבי תופת במקום הרגיש. הרופאים בבית החולים האוניברסיטאי במערב סין ערכו לו סריקות CT, ונדהמו כשהבחינו שבאזור יש כמות מסחרית של עצמות דקיקות וחדות כמחטים, וידעו שאין מנוס מלהיכנס לשם ולהוציא אותן. לאחר שהגבר הורדם כדי שלא יחוש דבר, הרופאים שלפו מישבנו 100 עצמות בהליך פולשני שערך כשעתיים. "זה היה המטופל הראשון שלנו עם כל כך הרבה עצמות דגים בתוכו", סיפר ד"ר הואנג ז'יאן ל-business-standard. "הכי הרבה שהוצאנו היה 10 בערך". 

ז'יאן הוסיף שזה היה היה הליך לא פשוט עם סיכון גבוה לאובדן רב של דם. "בגלל שהיו שם כל כך הרבה עצמות והאזור היה מאוד נפוח, לא יכולנו להוציא את כולן בבת אחת", הסביר. "אז ביקשנו ממנו לחזור הביתה ולנוח כמה ימים כדי לראות אם השאר יצאו בטבעיות". הגבר האומלל נשלח הביתה והתבקש לחזור אם לא יצליח להיפטר מהעצמות בדרכים טבעיות, ואם הכאבים יחמירו. בשלב זה, עדיין לא ברור האם הוא נאלץ לחזור לבית החולים או שהעניין נפתר מעצמו. נוכל רק לקוות שבפעם הבאה שהוא אוכל דג הוא יוודא שאין בו עצמות, ואם אכן יהיו בו הוא ידאג לא לבלוע אותן.